به گزارش ایرنا دبیر علمی دومین همایش ملی کاربرد علوم ورزشی در سلامت، روز یکشنبه با بیان این مطلب در نشست خبری اظهار داشت: این همایش با هدف ترویج و اشاعه آخرین دستاوردهای علمی در حوزه ورزشی و همچنین نمایش توانمندی های علوم ورزشی دانشگاه شیراز برگزار می شود.
فرهاد دریا نوش افزود: ایجاد محلی برای ترویج دستاوردهای علمی در زمینه های مختلف ورزشی از جمله قهرمانی، روانشناسی ورزشی و ایجاد ارتباطات بین گروه های مختلف از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.
وی، با اشاره به اینکه این همایش یک روزه با پنج گرایش برپا خواهد شد، افزود: بیش از 500 نفر از استادان و دانشجویان استان فارس و سایر نقاط کشور در این همایش شرکت می کنند.
وی اضافه کرد: 360 مقاله در حوزه های مختلف از جمله سلامت شهروندی، آسیب شناسی ورزشی و مدیریت ورزشی به دبیرخانه این همایش ارسال شده که ازاین تعداد 26 مقاله به صورت سخنرانی و 270 مقاله در قالب پوستر دراین گردهمایی علمی ورزشی، ارایه می شود.
دریانوش اظهار داشت: داوری مقاله های ارسال شده به دبیرخانه این همایش با هدف بررسی مشکلات فرا روی دانش آموختگان رشته های ورزشی صورت گرفته است.
او بیان کرد: حضور افراد در این همایش به صورت رایگان است اما اگر کسی نیاز به گواهی شرکت در این گردهمایی را داشته باشد باید هزینه کارگاه های آموزشی آن را پرداخت کند.
دبیر علمی دومین همایش ملی کاربرد علوم ورزشی در سلامت، با تاکید بر عملی کردن دستاوردهای این همایش افزود: در این زمینه با مسئولان هیات های ورزشی و آموزش و پرورش فارس، رایزنی های لازم صورت گرفته و هزینه شرکت در کارگاه های آموزشی این همایش برای معلمان ورزش با 50 درصد تخفیف در نظر گرفته شده تا معلمان ورزش تشویق به حضور در این همایش شوند.
دریانوش بیان کرد: با توجه به نیازهای حوزه ورزش کشور و استان فارس، کارگاه های آموزشی این همایش در حوزه های مرتبط با علوم روز ورزشی نظیر مدیریت رویدادهای بزرگ ورزشی با رویکرد المپیک و روش های نوین برای حجیم سازی عضلانی پیش بینی شده است.
او گفت: کارگاه های آموزشی و سخنرانی های تخصصی این همایش در چهار سالن مجتمع رفاهی دانشگاه شیراز برگزار می شود.
نخستین دوره همایش ملی کاربرد علوم ورزشی در سلامت، روزهای هفتم و هشتم دی ماه سال 95 برگزار شد.
دریانوش در بخش دیگری از سخنان خود، فضاهای ورزشی دانشگاه شیراز را پاسخگوی نیاز بیش از 20 هزار دانشجو، استاد و کارکنان این دانشگاه ندانست و گفت: تمام اماکن و فضاهای ورزشی این دانشگاه در بیشتر ساعت هایی که فعال هستند، تکمیل و پُر است.
دریانوش، همچنین ارتباط بین هیات های ورزشی و دانشگاه شیراز را نسبتا مناسب ارزیابی و اظهار کرد: این رابطه در مقایسه با گذشته بهتر شده لیکن باید از ده ها پایان نامه دانشگاهی که برای تهیه آنها میلیون ها تومان هزینه صرف شده اما در گوشه کتابخانه ها خاک می خورد به شیوه ای عملی بهره برداری شود.
وی ادامه داد: ما آمادگی داریم که تمام این مقاله ها را به صورت لوح فشرده (سی دی) در اختیار علاقه مندان هیات های ورزشی و آموزش و پرورش قرار دهیم.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.