به گزارش ایرنا نمایش کندو به نویسندگی و کارگردانی مسعود احمدی و با بازی شیما پورسهم‌الدین که براساس تک‌گویی (مونولوگ) اجرا می‌شود برای دهمین بار به جشنواره‌ای ملی راه می‌یابد. نمایش پیش از این موفق به کسب 17 جایزه ملی و استانی شده است.
کارگردان این اثر با بیان اینکه فرم انتخابی در این نمایش بر پایه مشت‌زنی به مخاطب است، گفت: این‌گونه به‌نظر می‌رسد که مخاطب قرار است با بازیگر در رینگ بایستد و با هر راند خونین‌تر از پیش بلند شود و تا آنجا ادامه دهد که خسته و ناتوان صحنه را ترک کند.
احمدی کندو را مبارزه‌ای عنوان کرد که از دل باخت بیرون می‌آید و به دل باخت بازمی‌گردد، وی ادامه داد: کندو حکایت زن است. حکایت جغرافیایی که در آن زندگی می‌کند و ذهن مغشوش او. حکایت کندو مبارزه ذهنی زنی با جغرافیای تحمیلی در هر نقطه از دنیاست.
وی افزود: تئاتر کندو در زمره تئاتر تجربه‌گرا قرار می‌گیرد و بناست تجربه‌‌هایی جدید در القای حس و روایت در آن رخ دهد؛ درواقع روایت پازلی را به‌هم می‌ریزد تا مخاطب به‌تنهایی دست به کشف و شهود زند و قصه را با ذهنیت خود کنار هم بچیند.
شیما پورسهم‌الدین برای بازی در این نمایش بیش از یک سال به تمرین مداوم ورزش بوکس پرداخت و موی سرش را تراشید. او موفق به کسب مقام دوم بازیگری در بیست‌و‌هفتمین جشنواره استانی تئاتر فجر فارس شد.
طراحی صحنه این نمایش نیز باعنوان برترین طراحی صحنه بیست‌و‌هفتمین جشنواره استانی تئاتر فجر فارس شناخته شد.
دیگر عوامل این نمایش عبارت‌اند از سرپرست گروه امین پرس، دستیار کارگردان امیر خواجه‌میرکی، مشاور کارگردان سیامک کمالی، طراح صحنه مسعود احمدی، مشاور طراح صحنه نوید جعفری، طراح نور مسعود احمدی، اجرای نور مهرداد سهامی، منشی صحنه مهسا اسماعیل‌نیا، ساخت ویدیو و انتخاب موسیقی شیما پورسهم الدین، اجرای موسیقی و افکت محمد هاشم‌زاده، اجرای ویدیو علی فراشبندی و محمد گودرزی و مدیر اجرایی شیدا کارآمد.
نخستین دوره جشنواره جحت (جشنواره حمایتی تئاتر) با هدف حمایت از هنر نمایش برگزار می‌شود.
این جشنواره به شناسایی و حمایت از استعدادهای جوان در دوره‌های مختلف می‌پردازد و درراستای ایجاد رقابت در شیوه‌های مختلف نمایشی برگزار می‌شود. جشنواره جحت از 15 اسفندماه در تهران آغاز به‌کار می‌کند.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.