به گزارش ایرنا، حبیب ‌الله طاهرخانی جمعه در مراسم بهره ‌برداری از 450 واحد مسکونی مسکن مهر شهر صدرای شیراز
با بیان اینکه در دولت پیشین برای تأمین مالی و خدماتی مسکن‌ مهر هیچگونه پیش‌بینی و برنامه‌ریزی صورت نگرفته‌ بود، گفت: این بی‌برنامگی بار تأمین منابع را تماماً بر دوش دستگاه‌های دولتی انداخت که رفع آن فرایندی پیچیده بود.
وی سیاست ایجاد شهر‌های جدید را ثمره انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد:رسیدگی به روند احداث و تکمیل 18 شهر جدید در دستور کار وزارت‌ راه و شهرسازی است که شهر صدرا یکی از آن‌ها به شمار می‌رود و بخشی از بار جمعیتی کلان‌ شهر شیراز را در خود جای داده است.
طاهرخانی افزود: در گسترش و ایجاد شهر‌های جدید، مفهوم‌ هویت‌ یابی و شهری بودن بخشی از شاخص‌های مهم و زمان ‌بر محسوب می‌شود.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی شهر‌های جدید با اشاره به جمعیت قریب به 100هزار نفری شهر صدرا، بر ضرورت هویت‌ بخشی و ایجاد ریرساخت هایی برای شکل ‌گیری و تکامل جنبه‌های فرهنگی، مذهبی، گردشگری، علمی و کارکردی تأکید کرد.
وی خلأ فضاهای درمانی و فرهنگی را در مجموعه‌های برنامه‌ ریزی‌ شده غیر‌قابل پذیرش خواند و بیان داشت:راه‌اندازی 25هزار واحد مسکن مهر در دولت پیشین در شهر صدرا که جمعیتی 75هزار نفره را در خود جای می‌دهد، بدون درنظر گرفتن تأمین مالی خدمات روبنایی و زیربنایی باعث تأخیر و عقب‌ماندگی در تحویل آن شده بود.
طاهرخانی تمرکز وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم و دوازدهم را بر تأمین پشتیبانی لازم برای حمایت از اقشار کم‌درآمد ساکن پروژه‌های مسکن مهر عنوان کرد و گفت: درصورتی که پشتیبانی کافی برای تکمیل و فراهم‌آوردن امکانات صورت نگیرد، کاردکرد شهری به ضد کارکرد بدل می‌شود و مشکلاتی را فراهم می‌آورد که در سال‌های گذشته گریبان صدرا را گرفت و باعث بدنامی آن شد و هم‌اکنون بیرون آوردن شهر صدرا از برچسب بدنامی در دستورکار این وزارتخانه است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با گذر از این مرحله به هدف اصلی ایجاد شهر صدرا که انتقال بخشی از کارکردهای کلان‌ شهر شیراز به آن است نزدیک می‌شویم و با پایه‌گذاری ارائه خدمات درمانی در سطح ملی، منطقه‌ای و حتی بین‌المللی بخصوص در حوزه پیوند کبد که امکانات آن تاکنون فراهم شده است، درصدد هویت‌بخشی به این شهر هستیم.
وی همچنین توجه به محورهای گردشگری-‌تفریحی و فرهنگی و علمی را از عوامل شکل‌دهی به اقتصاد شهر صدرا نامید و بیان داشت: با رفع کمبود‌ها و فراهم‌آوردن امکان دسترسی و گسترش شبکه حمل‌و‌نقل عمومی به‌ویژه اتصال صدرا به شبکه ریلی در پی نامیدن شهر صدرا با عنوان شهر زندگی و محیط‌زیست پایدار هستیم.
آیین افتتاح 450 واحد مسکن مهر، دو باب مدرسه دوازده‌ کلاسه و کلنگ‌ زنی بهسازی و تعریض محور صدرا - دوکوهک صبح جمعه 27 بهمن‌ توسط شرکت عمران شهر جدید صدرا برگزار شد.
شهر جدید صدرا در شمال غربی شیراز واقع شده است.
خبرنگار: سیده سمیرا متین نژاد ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
7375 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.