حجت الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری فارس و رئیس شوراهای حل اختلاف استان، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه همه تلاش شوراهای حل اختلاف رسیدن به صلح و سازش و کاهش اختلافات است گفت: مردم روستای زرجان با کرامت و اقدام الهی خود در راه خداپسندانه صلح و سازش گام برداشتند.
وی ادامه داد: در سالیان گذشته حادثه ناگواری رخ داد که زمینه از بین رفتن آرامش و امنیت بین این دو خانواده بزرگ شد اما با کرامت و بزرگواری مردم این روستا تمام کینه ها و عداوت ها تبدیل به وحدت، دوستی و برادری شد.
موسوی گفت: اقدام مردم روستای زرجان خفر جهرم(حدود 110 کیلومتری جنوب شرقی شیراز) در این ایام فرخنده ارزش و تراز فکری و فرهنگی را بالا برد و مسئولیت و تعهد اخلاقی را سنگین تر از گذشته کرد.
رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس به اهمیت و ارزش صلح و سازش و گذشت اشاره و بیان کرد: خداوند متعال در قرآن بیش از 80 بار به صلح و سازش میان مردم و مشتقات آن اشاره کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: اجر و ثواب کسانی که از حق و حقوق خودشان نیز می گذرند و عفو و گذشت می کنند نیز در پیشگاه خداوند از چنان اهمیتی برخوردار است که در روز سخت قیامت بدون محاسبه وارد بهشت می شوند.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس به فتوت و مردانگی این دو خانواده اشاره و اضافه کرد: این دوخانواده با عفو و گذشت خود به همه ما درس دادند که با بزرگمردی و جوانمردی می توان از بزرگترین خطای انسانی گذشت کرد.
حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که نظام های پیشرفته حقوقی دنیا به این سمت حرکت می کنندکه علاوه بر پیشگیری با حل اختلاف بین دو طرف حل خصومت کنند گفت: بهترین مصداق اجرای عدالت ترمیمی شوراهای حل اختلاف و مصالحه است.
وی از مسئولان و امام جمعه شهر خفر خواست تا با استفاده از توانایی و ظرفیت های فرهنگی خود زمینه های صلح و سازش بیشتری را به منظور ایجاد امنیت و آرامش جامعه فراهم کنند.
در مراسم ضمن سازش بین دو خانواده افزری و کشاورز روستای زرجان بخش خفر با اهداء لوح تقدیر از سوی رئیس کل دادگستری استان فارس از بزرگان این دو خانواده و فعالان صلح و سازش شوراهای حل اختلاف بخش خفر که زمینه رفع خصومت و اختلافات را برقرار کردند قدردانی شد.
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.