سلیمان کرمی، شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اجرای روکش و بهسازی برخی از مسیرهای شهرستان فسا با صرف 130 میلیارد ریال از جمله این طرح هاست.
وی بیان کرد: تعویض بخشی از لوله ها و تجهیزات شبکه آبرسانی فسا، راه اندازی مرکز درمان بستر زاهد شهر با صرف 110میلیارد ریال و افتتاح مرکز تشخیص سرطان و درمان ناباروری بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر (عج) فسا شمار دیگری از این پروژه هاست.
فرماندار ویژه فسا ادامه داد: بهره برداری از سه سالن سرپوشیده ورزشی در روستای دستجه بخش صحرا رود و فدشکویه
تکمیل حرم مطهر امامزاده اسماعیل و اتمام عملیات ساخت گنبد و مناره های امامزاده اسماعیل با اعتبار 100 میلیارد ریال
از جمله این طرح ها به شمار می آید.
کرمی گفت: افتتاح کارخانه تولید انواع محصولات پلاستیکی با هزینه پنج میلیارد ریال، اصلاح و احداث شبکه روشنایی بولوار دانشگاه علوم پزشکی فسا به طول 800 متر و با نصب 25 پایه با اعتبار یک میلیارد و 100میلیون ریال از دیگر طرح هایی است که در این شهرستان به بهره برداری رسید.
او بیان کرد: سالن ورزشی فدشکویه، مدرسه هشت کلاسه روستای سنان و 2 واحد زیست پزشک در میانشهر و فدشکویه تعداد دیگر از طرح هایی است که در ایام دهه فجر در این شهرستان افتتاح شد.
وی، همچنین به تعدادی از طرح هایی که به مناسبت دهه فجر در شهرستان فسا کلنگ زنی شد اشاره کرد و گفت: شرکت تولید و بسته بندی انواع دمنوش با اعتبار پنج میلیارد ریال، آغاز عملیات ساخت مدارس 9 کلاسه در روستای مقابری، 12 کلاسه در روستای کوشک قاضی، 12کلاسه در بخش فدشکویه و آموزشگاه ششده از محل طرح برکت در زمره این طرح هاست.
فرماندار ویژه شهرستان فسا در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: دولت تدبیر و امید ظرف یک سال اخیر اقدامات گسترده و فراوانی در این شهرستان از جمله در بخش شیبکوه انجام داده است که این موضوع بیانگر توجه ویژه مسئولان به رفع مشکلات مردم است.
کرمی گفت: برای آبرسانی به سه مجتمع روستایی بخش شیبکوه، اعتبار لازم تخصیص یافته است و احداث خطوط انتقال آب به مجموعه بیشه زرد شامل روستاهای احمدآباد، رحیم آباد، چاه دولت و بیشه زرد به طول ٢٣ کیلومتر در سال 96 عملیاتی شده است.
او افزود: همچنین حفر و تجهیز چاه جدید و آهکی در منطقه پشت چک، برق رسانی، ایجاد موتورخانه، احداث مخازن ذخیره برای ایستگاه پمپاژ در روستاهای بیشه زرد و احمدآباد با اعتبار هفت میلیارد ریال برای سال 97 پیش بینی شده است.
وی، گفت: اجرای خط انتقال آب به طول یک هزار و 200 متر در مجموعه میان شهر فسا با اعتبار سه میلیارد ریال از دیگر طرح هایی است که در بخش شیبکوه فسا در حال اجراست.
کرمی، همچنین در مورد اقدامات آبفا شهری در بخش زاهد شهر فسا اظهار داشت: در اسفند 96 طرح خط انتقال آب از تصفیه خانه ایج این بخش به طول ٤٣ کیلومتر و با هزینه ای بیش از 450 میلیارد ریال آغاز می شود.
فرماندار ویژه فسا بیان کرد: همچنین احداث تصفیه خانه شهر فسا در دستور کار است که با اجرایی شدن آن ٣٢٠ لیتر آب شرب در ثانیه برای مصارف صنعتی، آب شرب شهری و روستایی انتقال می یابد.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات صورت گرفته در حوزه راه های ارتباطی بخش شیبکوه اشاره کرد و گفت: احداث جاده احمدآباد به دبیران که ٢٢ کیلومتر آن در حوزه شهرستان فساست، در حال انجام است، همچنین تعریض و بهسازی جاده دستجه تا صحرارود و در ادامه تا سنان در دستور کار است.
فرماندار فسا بیان کرد: 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار نیز برای احداث بولوار در روستای سنان اختصاص یافته است که این طرح از سوی بنیاد مسکن این شهرستان اجرایی خواهد شد.
کرمی اضافه کرد: اجرای روکش آسفالت بلوار امام خمینی (ره) شهر زاهدشهر به مساحت 100هزار مترمربع و با هزینه ای افزون بر 20 میلیارد ریال از محل سهمیه راه و شهرسازی استان و اجرای 460کیلومتر بزرگراه از دیگر اقدامات دولت در شهرستان فسا است.
او گفت: سد تنگ خمار فسا که تا کنون 100 میلیارد ریال برای آن هزینه شده هم اینک در مرحله نصب دریچه های سد است و برای تکمیل آن که مقرر شده تا آذرماه 97 به انجام رسد 80 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است، این سد در نیمه دوم سال 97 آبگیری می شود.
شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جتوب شرقی شیراز واقع شده است.
9653 /7375/ 6118
خبرنگاران: سهیلا شیبانی نژاد و سیده سمیه متین نژاد ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.