به گزارش ایرنا آیین آغاز به کار جشنواره تجسمی شامگاه جمعه 20 بهمن ماه با حضور هنرمندان و مسئولان فرهنگی در نگارخانه نارنج برگزار شد.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این مراسم با بیان اینکه هنرهای تجسمی بر فرهنگ و سبک زندگی مردم تأثیرگذار است، گفت: این مقوله از هنر، قابلیت زیادی در ایجاد فضا و انتقال حس و پدید آوردن شرایط مساعد برای درگیر شدن مخاطب دارد که در حاشیه هنرهای دیگر رشد می کند.
غلامرضا یوسفی نژاد افزود: ساحت تعامل رفتاری انسان از هنر متأثر است و می تواند قسمت مهمی از هویت جوامع را تشکیل دهد و حتی به بخش اصیل آن بدل شود.
وی بر نقش مخاطب نیز در ایجاد آثار هنری اشاره کرد و گفت: در نگریستن به یک اثر هنری هم کلیت اثر گرایش های خاصی در فرد بر می انگیزد و هم اجزای مختلف آن اثر.
بخش رقابتی جشنواره هنرهای تجسمی فجر شیراز به نمایش آثار همه هنرمندان شرکت کننده در این رویداد اختصاص دارد و سه شنبه ٢٤ بهمن ماه ١٣٩٦ از ساعت ١٧ در نگارخانه وصال برپا خواهد شد؛ همچنین نمایش آثار رقابتی همزمان با نگارخانه تار و پود، موزه گالری آب و نگارخانه استاد غلامی در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.
این جشنواره تا 30 بهمن ادامه دارد.
خبرنگار: سیده سمیرا متین نژاد ** انتشار : غلامرضا مالک زاده
7375/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.