غلامحسین ولدی روز پنجشنبه در هشتمین روز دهه مبارک فجر در حاشیه آیین بهره برداری از نخستین بارانداز منطقه ای شرکت خودرو سازی سایپا در کشور که در راه آهن شیراز احداث شده است، به خبرنگار ایرنا گفت: این مجموعه در فضایی به مساحت سه هکتار در راه آهن شیراز با هزینه 56 میلیارد ریال احداث شده است.
وی بیان کرد: 150 نفر بصورت مستقیم و 300 نفر بصورت غیرمستقیم در این مجموعه مشغول کار خواهند شد و با احداث این مجموعه سالانه 60 هزار دستگاه خودرو از طریق سیستم ریلی به این مکان منتقل می شود و روزانه از عبور و مرور 27 دستگاه تریلی در جاده ها با بهره برداری از این محل جلوگیری خواهد شد که این اقدام صرفه جویی قابل توجهی به دنبال خواهد داشت و همچنین کاهش هزینه سوخت ، آلودگی هوا و تصادفات جاده ای را به دنبال دارد .
وی ادامه داد: این بار انداز ، نخستین انبار منطقه ای خودرو در کشور است و شمار انبارهایی از این دست در آینده به پنج مجموعه منطقه ای در سراسر ایران افزایش می یابد.
فرماندار شیراز نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: این طرح اقدامی جدی در جهت عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی است چون باعث کاهش بسیاری از هزینه ها می شود.
حیدر عالیشوندی افزود: به هر میزانی که حمل و نقل جاده ای کاهش و عملیات انتقال و جابجایی کالا از طریق هوایی ، دریایی و خصوصا ریلی انجام شود ضریب ایمنی افزایش پیدا می کند و همچنین بسیاری از هزینه ها از جمله هزینه نگهداری از جاده ها کمتر خواهد شد و در نتیجه صرفه جویی و افزایش بهره وری را به دنبال دارد.
وی ادامه داد: با احداث این مجموعه از این پس شهر شیراز محل ترانزیت محصولات شرکت سایپا به استانهای جنوب کشور خواهد بود که اشتغالزایی مناسبی را نیز در پی دارد.
فرماندار شیراز گفت: امیدواریم که فازهای بعدی این پروژه ظرف یکسال آینده با همکاری راه آهن فارس و بخش خصوصی تکمیل و به بهره برداری برسد.
9873 ** 2027
مصاحبه کننده: محمدامین افشارپور ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.