به گزارش ایرنا مصیب امیری، روز دوشنبه درحاشیه آیین افتتاح هتل آپارتمان تائب که با حضور استاندار فارس در شیراز برگزار شد در جمع خبرنگاران بیان داشت: این اقامتگاه های گردشگری شامل، 2 تفرجگاه، 2 اقامتگاه سنتی، 2 هتل آپارتمان ،یک زائر سرا، 2 هتل، یک مهمان پذیر، یک مجتمع گردشگری، یک سفره خانه سنتی است.
وی افزود: از مجموع این اقامتگاه های گردشگری، 9 اقامتگاه در شیراز و سه اقامتگاه متعلق به شهرستان سپیدان است و با بهره برداری از آنها برای 142 نفر ایجاد اشتغال شده است.
امیری ادامه داد: با افتتاح این اقامتگاه ها بیش از 350 تخت به ظرفیت اقامتی استان فارس افزوده شده و با احتساب آن هم اینک شمار تخت های اقامتی این استان به 16 هزار و 276 تخت افزایش یافته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، بیان کرد: تا سال 1390 حدود 60 واحد هتل آپارتمان در فارس دایر بود اما هم اکنون شمار آنها به 86 هتل و هتل آپارتمان افزایش یافته و در مجموع 43 درصد به ظرفیت اقامتی این استان افزوده شده است.
وی افزود: این اداره کل برای افزایش ظرفیت هتل های استان فارس می کوشد با هماهنگی اداره های ذی ربط آپارتمان هایی که قابلیت تبدیل به هتل دارند، به متقاضیان انجام این کار در کوتاه ترین زمان ممکن پروانه بهره برداری اعطا کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، در مورد ویژگی های هتل آپارتمان تائب که امروز (دوشنبه) افتتاح شد اظهار کرد: این هتل که دارای 16 واحد و 35 تخت است در فضایی به وسعت 2 هزار و 800 مترمربع با اعتبار 80 میلیارد ریال احداث شده است.
امیری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در ایام نوروز تمام ظرفیت های اقامتی استان اعم از هتل ها، هتل آپارتمان ها و اقامتگاه های بوم گردی به گردشگران و مسافران نوروزی اختصاص دارد و چنانچه نیاز باشد از امکانات آموزش و پرورش در این زمینه استفاده می شود و افزون بر این در حد نیاز به برخی از آپارتمان ها به صورت موقت تحت عنوان خانه های مسافر مجوز داده می شود تا پذیرای میهمانان نوروزی باشند.
وی همچنین اظهار کرد: در 10 ماه امسال 397 هزار گردشگر خارجی از جاذبه های تاریخی، فرهنگی، مذهبی و طبیعی استان فارس بازدید کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 95 که 348 هزار گردشگر بود بیانگر حدود 14 درصد افزایش است.
امیری افزود: حدود چهار میلیون و 150 هزار گردشگر داخلی نیز در 10 ماه امسال از اماکن تاریخی فارس دیدن کردند که این رقم نیز در مقایسه با سال 95 که حدود سه میلیون و 700 هزار نفر بود، نشان دهنده 11 درصد افزایش است.
9873 /6118
خبرنگار:محمدامین افشارپور ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.