معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری مشگین‌شهر با توجه به تنوع جاذبه‌های تفریحی و توریستی در مشگین‌شهر سرعت و قوت گرفته است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، اکبر سنگی در جلسه بررسی جاذبه‌های گردشگری مشگین‌شهر اظهار کرد: در شهرستان مشگین‌شهر و در حال حاضر 270 موافقت اصولی در بخش‌های مختلف گردشگری برای سرمایه‌گذاران صادر کردیم.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به قابلیت‌های بی‌نظیر مشگین‌شهر در بخش گردشگری و فعالیت‌های مختلف حوزه سرمایه‌گذاری از روند کارها و فعالیت‌های انجام شده در مشگین‌شهر در باب سرمایه‌گذاری در حوزه پرجاذبه و متنوع سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری و اقدامات حمایتی وارد عمل شدیم.
وی ادامه داد: شهرستان مشگین‌شهر به لحاظ پتانسیل جمعیتی و اقتصادی سومین شهرستان استان اردبیل است که با داشتن ظرفیت‌های مختلف اعم از تاریخی، طبیعی و اکوتوریسم قابلیت توسعه سریعی را دارد که ما سعی کردیم با توجه به این قابلیت‌ها برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌ها را به گونه‌ای انجام دهیم تا امکان بهره‌برداری از این توانمندی‌ها فراهم آید.
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل خاطرنشان کرد: نزدیکی به دامنه‌های سبلان و فضای طبیعی که در این منطقه وجود دارد یکی از جاذبه‌های اکوتوریسم بی‌نظیر کشور محسوب می‌شود به طوری که وجود بیش از 17 چشمه آب معدنی و مناظر زیبا و چشم نواز در بخش روستایی و عشایری جذابیتی بی‌نظیر در مشگین‌شهر فراهم کرده تا جذب گردشگران بی‌شماری را در فصول مختلف شاهد باشیم.
سنگی وجود چنین جذابیت‌هایی را در یک شهرستان زمینه‌ساز حضور گردشگران خواند و گفت: شهرستان مشگین‌شهر از جاذبه‌های تاریخی و باستانی بی‌نظیر همچون مجموعه شهریری، کهنه قلعه، مجموعه شیخ حیدر و ... برخوردار است که جذابیت‌های طبیعی نظیر باغات میوه در این شهرستان و همچنین چشم‌اندازهای خدادادی نیز بر این تنوع و حضور متعدد گردشگران افزوده است به طوری که در مشگین‌شهر به راحتی می‌توان فراگیر شدن حضور گردشگران را در همه فصول و مکان‌ها مشاهده کرد.
وی راه‌اندازی پل معلق در این شهرستان را یکی دیگر از عوامل این تنوع و تکثر حضور گردشگران دانست و بیان کرد: در سال‌های اخیر و با راه‌اندازی پروژه جذاب پل معلق که در سطح کشور از لحاظ حجم کاری و استانداردهای موردنظر یک پروژه بی‌نظیر محسوب می‌شود شاهد حضور گردشگران بی‌شماری در این منطقه بودیم که سرمایه‌گذار این پروژه با بهره‌مندی از اصل خلاقیت و نوآوری در اجرای پروژه‌های متعدد در این مجموعه سعی کرده است تا یک فضا و مکان جذاب برای میهمانان، مسافران و گردشگران اعم از داخلی و خارجی فراهم آورد که از این بابت باید قدردانی خودمان را از سرمایه‌گذار این پروژه اعلام کنیم که با احساس مسئولیت در این زمینه اقدامات خوب و راهگشایی را انجام داده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.