به گزارش ایرنا اسماعیل تبادار، روز شنبه در سومین روز از دهه فجر در دیدار با آزادگان سیاسی قبل از انقلاب و خانواده شهدای انقلاب اسلامی در شیراز، افزود: این انقلاب سرمایه بزرگ اجتماعی است که به ثمر رسیدن و حفاظت از آن بسیار گران تمام شده و محقق شدن این هدف با خون صدها هزار شهید حاصل شده است.
استاندار فارس بیان کرد: دغدغه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی اندیشمندان، آزادگان و ایثارگران نباید تنها به برپایی اینگونه نشست ها خلاصه شود بلکه ضروری است آرمان ها و اهداف انقلاب همواره به من و تمام مسئولان گوشزد شود.
وی، با اشاره به اینکه وحدت، هماهنگی، همسویی و ایثار باعث پیروزی انقلاب شد، اظهار داشت: آزادگان قبل از انقلاب با ایثارگری، فداکاری و وحدت در کنار رهبری امام (ره) موجب پیروزی انقلاب اسلامی شدند.
تبادار بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران با آرمان های ارزشمندی مانند مبارزه با استکبار، استقلال و تعیین حکومت توسط مردم بنا نهاده شد.
وی ادامه داد: باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد که آیا با اهداف انقلاب و مردم فاصله گرفته ایم و اگر اینگونه است مشخص شود که مشکل از کجاست و در این مورد ضروری است که مشکلات با جدیت به مسئولان گوشزد و برای حل آنها راهکارهای عملی ارایه شود.
استاندار فارس گفت: برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و آرمان های شهدای بسیاری که جان خود را در این راه تقدیم کردند، امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت جامعه و همسویی تشکل ها نیاز داریم.
تبادار بیان کرد: کسانی که دوران قبل از انقلاب را درک کرده اند باید تجربه ها و واقعیت های آن دوران را به نسل کنونی انتقال دهند و برای نسل جوان تبیین کنند که مهمترین هدف از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی و تعیین سرنوشت مردم توسط خوشان بوده است.
وی، مردم را بزرگترین سرمایه اجتماعی کشور دانست و بر ضرورت صیانت از این سرمایه تاکید و بیان کرد: اگر مشکلات موجود و دلایل آن صادقانه با مردم در میان گذاشته شود آنها با مسایل کنار خواهند آمد.
وی ادامه داد: امروز مشکل اصلی معیشت مردم است و تمام توان دولت بر این است که با همکاری بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت های موجود در مسیر اشتغالزایی و حل مشکلات مردم گام بردارد.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود، برای رفع دغدغه های فرهنگی، مسایل و مشکلات عمومی و اجتماعی خانواده شهدا و آزادگان، از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی این استانداری خواست، مبادرت به تشکیل کارگروهی در این زمینه کند تا آنان مطالباتشان را در موارد یاد شده از این طریق پیگیری و دنبال کنند.
در ادامه این نشست، شماری از آزادگان قبل از انقلاب که هم اینک در دوران میانسالی و یا کهنسالی قرار دارند، دغدغه ها و مشکلات خود را با استاندار فارس در میان گذاشتند.
9873 /6118
خبرنگار: محمد امین افشار پور ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.