به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا تدین سه شنبه درهمایش افغانستان شناسی افزود:متاسفانه حضور برخی قدرت ها در این کشور و نبود صلح و امنیت باعث شده که مردم این کشور نتوانند به سازندگی کشورشان کمک کنند.
مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری فارس بیان کرد: این توان در میان مردم افغانستان وجود دارد که بتوانند کشور خود را بسازند که در این زمینه باید وحدت ملی و توجه به منافع ملی در افعانستان مورد توجه قرار گرفته شود.
تدین اظهارامیدواری کرد شرایط برای ساختن و توسعه افغانستان فراهم شود و صلح و ثبات در این کشور حاکم شود.
وی باتاکید براینکه امروزباید به بحث حقوق انسانی توجه شودگفت:درخیلی محافل تنها شعار دفاع از حقوق انسانی مطرح می شود اگر ملاک ارزش های انسانی باشد باید خشونت،ناامنی و بی ثباتی جای خود را به صلح و ثبات و صمیمیت بدهد.
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری فارس گفت:مردم افغانستان نزدیک به چهار دهه در جمهوری اسلامی ایران حضور دارند و میهمان ما هستند.
وی به مشترکات فرهنگی مردم ایران و افغانستان اشاره کرد و گفت:همین مشترکات تا به خوبی از این مردم میزبانی کنیم.
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری فارس با یادآوری داعیه داری برخی از کشورها در حمایت در پناهندگان که تنها در شعار باقی مانده است بیان کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران به شایستگی توانسته است از پناهندگان حمایت و به آنان خدمات ارایه کند.
تدین بیان کرد: ایران به رغم همه فشارها و مشکلات که در سال های گذشته تحمل کرده و مقابل تمامی توطئه ها ایستاده، توانسته مردم افغانستان را بخوبی بپذیرد.
وی به وجود سرمایه های عظیم در کشور افغانستان به خصوص در حوزه نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: تدین در ادامه همایش افعانستان شناسی را گامی در جهت شناخت مردم ایران کشور از ظرفیت های کشورشان دانست و افزود: امیدوارم روزی شاهد بازگشت مردم افعانستان به کشورشان باشیم تا خاک خود را آباد کنند.
تدین همچنین از موفقیت های پناهندگان افغانستانی در حوزه های ورزشی، فرهنگی و قرآنی تشکر کرد.
همایش افغانستان شناسی صبح سه شنبه با حضور رئیس دفتر نمایندگی کمیساریای سازمان ملل متحد در آمور پناهندگان در استان فارس در کانون فرهنگی حضرت زینب (س) شیراز برگزار شد.
نمایشگاه افغانستان شناسی نیز در حاشیه این همایش برپا شده که توانمندی و موفقیت های مردم این کشور در حوزه های موسیقی، غذاهای محلی، لباس های بومی، صنایع دستی، ورزشی، دانشگاهی و کارآفرینی به نمایش گذاشته است.
خبرنگار: سجاد خسروانیان ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
9254 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.