به گزارش ایرنا حمید یزدان پناه، پنجشنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان زرین دشت افزود: با توجه به روند خشکسالی ها، عدم تعادل میان تامین آب و افزایش تقاضا می تواند بحران زا شود.
وی بیان داشت: رویه نادرست برداشت آب به ویژه در بخش کشاورزی، سبب افت شدید منابع آب‌های زیر زمینی شده است و بحران کم آبی یکی از مهمترین چالش های پیش رو در حوزه منابع آب زیرزمینی است که تنها با صرفه جویی و مدیریت صحیح می توان بر این بحران غلبه کرد.
رئیس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان زرین دشت، ضمن هشدار نسبت به برداشت بی‌رویه و غیر مجاز آب های زیرزمینی، گفت: بدون تردید ایجاد فرونشست های مختلف و خالی شدن سفره های زیر زمینی یکی از عوامل زمینه ساز زلزله های اخیر است.
فرماندار زرین دشت، با اشاره به اهمیت استفاده از شیوه های نوین کشاورزی در حفاظت از منابع آب افزود: به دلیل محدودیت منابع آب و خشکسالی های پی در پی باید بهره برداری ازمنابع موجود به صورت برنامه ریزی شده و دقیق صورت گیرد.
در ادامه این نشست، بر راه اندازی گشت های مشترک اداره ها، پُر کردن چاه های غیر مجاز و برخورد با متخلفانی که بیش از میزان تعیین شده از چاه های مجاز آب برداشت می کنند، تاکید شد.
شهرستان زرین دشت به مرکزیت حاجی آباد در 250 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
7375 /6118
خبرنگار: سهیلا شیبانی نژاد ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.