به گزارش ایرنا احمد کریمی پورسه شنبه در یادواره سردار شهید ولی نوری و 16 شهید فنی ‌وحرفه‌ ای در شیراز افزود:‌ گرامی ‌داشتن یاد شهدا فریضه‌ ای واجب است، آن‌هاکه گاه در گوش‌ها زمزمه می‌کنند و می‌گویند تا کی باید برای شهدا گریه کنیم از این فریضه غافلند.
مشاور ارشد سپاه قدس در این همایش که در دانشکده فنی شهید باهنر شیراز برگزار شد با تجلیل از مقام شهدای مدافع حرم گفت:‌باب جدیدی که تحت عنوان مدافعین حرم برای جهان باز شده است نجات‌ دهنده جهان از داعش است.
کریمی پور ابراز داشت:اگر شهدای مدافع حرم نبودند، باید در درون مرزها با آن‌ها می جنگیدیم و از همین روست که مقام شهدا در قرآن والاست و نگاه شهید به وجه‌ الله است.
مشاور ارشد سپاه قدس گفت: مدافعان حرم، مدافعان انقلاب اسلامی و ایران و شیعه هستند که اگر نبودند همه این‌ها شکست می‌خوردند، از سوی دیگر آن‌ها در غربت به مقام شهادت رسیدند و منزلت غربت بسیار است همان‌گونه که آیت‌الله خامنه ای مدظله‌ العالی نیز می‌فرمایند آن‌ها اجر دو شهید دارند.
وی با طرح این پرسش که حاصل خون شهدا چیست بیان داشت: شهدای ما زنده هستند و با خانواده‌شان زندگی می کنند و ارتباط مستقیم دارند آن‌ها از ما غافل نیستند، ما هم نباید از شهدا غافل باشیم.
کریمی پور گفت:‌رهبر معظم انقلاب مدظله ‌العالی جانشین امام زمان است و به ‌واسطه همین جانشینی اگر معظم له فرمایشی می‌کنند در آن قطعاً واقعیتی حقیقی نهفته است که واقعیت مجازی و احساسی را به آن راه نیست.
مشاور ارشد سپاه قدس عنوان کرد: اگر خداوند متعال می‌خواست امروز قرآن را نازل کند بر شهید قسم یاد می‌کرد و از آن کسی می‌گفت که سوار بر تانک و اسب و ماشین شده و می‌خواهد مسیر شهادت را طی کند؛ ‌خداوند حتی به اسب او قسم می‌خورد و به تانک و هواپیمای شهید ‌زیرا شهید این ارزش را دارد.
وی با بیان اینکه در طول دفاع مقدس تمام کشور‌ها جزسوریه، کره شمالی و لیبی علیه ایران هم‌ پیمان شدند گفت: امام خمینی (ره) کاری کرد که جنگ به دفاع مقدس بدل شد.عده‌ای با زنجیر طلا و چاقوی ضامن‌ دار و دستمال یزدی به جبهه آمدند ولی عوض شدند زیرا جبهه قطعه‌ ای از بهشت بود و در بهشت نمی‌شود گناه کرد.
کریمی ‌پور ضمن بیان اینکه استکبار جهانی به این نتیجه رسیده که تنها ملتی که می تواند در مقابل او بایستد ملت ایران است افزود: نه تنها غزه و حماس نباید خلع سلاح شود بلکه کرانه باختری هم باید مسلح شود.
مشاور ارشد سپاه قدس بیان کرد:‌ دشمن هر جا برود به خاطر خون شهدا و دستاورد علمی ما سرنگون می‌شود. رئیس دانشکده فنی ‌و‌حرفه‌ای شهید باهنر نیز در این مراسم این دانشگاه را مفتخر به نام شهید و میزبان دو شهید گمنام دانست و در بزرگداشت مقام شهدا شهید حججی را نماد همه شهدا خواند.
محمد مهدی علویان مهر افزود:‌سردار حاج قاسم سلیمانی شهید زنده است که امنیت منطقه درگرو تدابیر اوست.
سردار شهید ولی نوری فرمانده گردان امام مهدی (عج) بود که در عملیات قدس 3 به درجه شهادت رسید.
خبرنگار:‌سمیرا متین نژاد ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.