ساسان تاجگردون در شورای برنامه ریزی استان فارس اظهارداشت: پس از بررسیهای صورت گرفته 725 میلیارد ریال اعتبار برای پروژههای عمرانی زیرساختی که در حوزههای اقتصادی تأثیرگذار بوده و به نفع بخش خصوصی است به تصویب رسید که از این رقم 225 میلیارد ریال به پروژههای صنعتی و معدنی، 350 میلیارد ریال پروژه های کشاورزی و 150 میلیارد ریال پروژههای میراث فرهنگی و گردشگری در قالب اسناد خزانه با سر رسید یک و دو ساله اختصاص مییابد.
وی گفت: این اعتبار از طریق صندوقهای توسعه کشاورزی، نوآوری و شکوفایی، صندوق کارآفرینی امید و بانک ملی به متقاضیان پرداخت خواهد شد. رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی فارس گفت: برای تخصیص هرچه بهتر این اعتبارات، کارگروهی با حضور مقامات ذیربط تشکیل میشود.
تاجگردون ادامه داد: همچنین 170 میلیارد تومان اعتبارات خاص از جمله تکمیل مراکز بهداشتی شیراز، فسا، جهرم، لار و مرودشت، تکمیل زندانها، پروژههای با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد در کازرون و شیراز، منطقه ویژه اقتصادی کازرون، گلزار مطهر شهدا، آسفالت راههای روستایی و ... اختصاص پیدا خواهد کرد.
در پایان این جلسه اسماعیل تبادار، استاندار فارس با اشاره به سفر دو روزه رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان گفت: خوشبختانه در این سفر در حوزههای مختلف فرهنگی، حمل و نقل، درمانی و ... طرح های خوبی به تصویب رسید و امیدوارم با پیگیریهای صورت گرفته برای جذب اعتبار، این مصوبات به مرحله اجرا برسد.
تبادار در بخش دیگری از سخنان خود خواستار پیگیری مسئولان دستگاه های اجرایی برای جذب اعتبار برای پروژه های ملی از محل بودجه سال 96 در فرصت باقی مانده شد.وی با اشاره به این که امروز بودجه سال 97 توسط رییس جمهور تقدیم مجلس می شود افزود: چنانچه در بودجه سال 97 قرار است تغییراتی در پرداخت یارانه صورت گیرد امیدوارم این یارانه صرف عدالت اجتماعی، حذف فقر مطلق و بهبود بهداشت عمومی شود. تبادار همچنین با بیان این که به دنبال تسهیل امور بخش خصوصی هستیم افزود: اگر چه عمده اعتبارات دولت صرف بودجههای جاری و تامین یارانه میشود اما همچنان امید آن داریم وضعیت بودجههای عمرانی و اعتبارات تخصیصی به بخش تولیدی بهبود پیدا کند.استاندار فارس خطاب به مسئولان گفت: با وجود کمبودهای نقدینگی انتظار میرود مسئولان در گوشه و کنار استان گرد و خاکی کنند و پروژههای عمرانی را با استفاده از ظرفیتهای موجود اجرایی نمایند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 808729
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.