احمد تنوری، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: قطعا رعایت موارد قانونی و ضوابط در اینگونه پرداخت ها، ضمن شفاف سازی، جلو ایجاد هرگونه شائبه و اما و اگرها را خواهد گرفت.
او ادامه داد: شورا و شهرداری از نهادهای عمومی هستند و درآمد شهرداری که بخشی از بودجه عمومی محسوب می شود از محل دریافت عوارض از شهروندان و فروش املاک محقق می شود.
وی افزود: برخی کمک های مالی که شورا و شهرداری در دوره قبل به مجموعه های مختلف کرده به هیچ وجه ساختارمند نبوده و هیچ پیگیری در خصوص چگونگی و محل هزینه کرد آن کمک ها نمی شده است.
تنوری درباره کمک 38 میلیون تومانی شورا و شهرداری شیراز به سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) گفت: مخالفت من با کمک شورا و شهرداری به یونسکو به این دلیل است که اولا این سازمان در سال های اخیر در قبال ایران کارنامه مثبتی نداشته و همچنین همواره سعی کرده که میراث ناملموس ایران را به نام کشورهای همسایه به ثبت برساند.
این عضو شورای شهر شیراز، با اشاره به عدم تطابق برخی مصوبات شورا با قوانین بالادستی بیان کرد: برای جلوگیری از بروز این مشکل و ورود موضوعات اینچنینی به صحن شورا برای بررسی، پیشنهاد تشکیل کمیته تطبیق در شورا را مطرح کرده ایم که مغایرت یا عدم مغایرت موضوعات مختلف با قوانین قبل از ورود به صحن علنی شورا مشخص شود.
او ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که بیشتر مصوبات رد شده شورا از سوی فرمانداری مربوط به مواردی است که مغایرت قانونی داشته اند.
تنوری گفت: در این کمیته مصوبات شورا را کارشناسان حقوقی بررسی می کنند تا هیچگونه تعارض و مغایرتی با قوانین نداشته باشد.
مصاحبه کننده:‌سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.