علی اصحابی، روزپنجشنبه درحاشیه نشست طرح ملی روستای بدون بیکار که در روستای تاریخی، گردشگری و توریستی دوسیران بخش کوهمره نودان از توابع شهرستان کازرون برگزار شد در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از دغدغه های مهم دولت ایجاد اشتغال در روستاهاست و باتوجه به اینکه ظرفیت های مناسبی در روستای دوسیران در حوزه گردشگری، کشاورزی و گیاهان دارویی وجود دارد می توان از این قابلیت ها برای ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان این روستا و توسعه کسب و کار محلی بهره گرفت.
وی، بیان کرد: امیدواریم مردم به عنوان عنصر اصلی تحول اقتصادی در هر منطقه در این روستا نیز برای ایجاد اشتغال
مشارکت فعالانه داشته باشند و با استفاده از تسهیلات ارزان که در اختیار روستاییان قرار می گیرد شاهد راه اندازی واحدهای تولیدی و رونق و کسب و کار باشیم.
اصحابی افزود: از روستاییانی که در قالب تعاونی در بخش صنایع، فراوری، بسته بندی و تولید انجیر که ارزش افزوده خوبی برای اقتصاد روستای دوسیران به همراه دارد نیز حمایت مالی می شود.
فرماندار شهرستان کازرون هم به ایرنا اظهار داشت: روستای دوسیران، روستای هدف گردشگری این شهرستان است و با برخورداری از جاذبه های گردشگری مانند چهار سفه ها و شیرهای سنگی و همچنین در زمینه کشاورزی با تولید سالانه سه هزار تن انجیر یکی از روستاهای نمونه شهرستان کازرون به شمار می آید.
سید کمال علوی افزود: مسئولان شرکت کننده در این نشست در چارچوب طرح ملی روستای بدون بیکار، با هدف ایجاد اشتغال در این روستا و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به بررسی مباحث بوم گردی، صنایع تبدیلی و تولیدی، بسته بندی و فراوری محصول انجیر روستای دوسیران کازرون پرداختند و امیدواریم به زودی شاهد نتایج مثبت این طرح باشیم.
وی، از کمبود آب به عنوان عمده ترین مشکل روستاییان دوسیران نام برد و بیان داشت: حل مشکل آب و همچنین رفع معضل دسترسی باغدارانی که باغ های آنها در ارتفاعات قرار دارد مورد بررسی قرار خواهد گرفت و بی شک سامان یافتن این 2 موضوع در جلوگیری از مهاجرت روستاییان و رونق تولید بسیار تاثیر گذار است.
شهرستان کازرون در فاصله 120کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.
7372 /6118
خبرنگار: ناصر درخشنده ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.