دکتر بابک دایی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استان‌های گیلان و خراسان رضوی با کسب شاخص استانی 5.18 و 5.22 به ترتیب در جایگا‌ه های بعدی قرار دارند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس اضافه کرد:این در حالی است که رقم شاخص ملی محیط کسب وکار،معادل 5.69 بوده است که نشان ‌دهنده وضعیت مطلوب استان فارس نسبت به کشور و سایر استان‌هاست.
نمره 10 بدترین ارزیابی است و هرچه رقم پایین‌تر باشد، نشان‌دهنده بهبود محیط کسب‌ وکار است.
به گفته نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان فارس مقایسه شاخص محیط کسب و کار استان با فصل گذشته نیز نشان از بهبود 11.17 درصدی این شاخص دارد ، شاخص محیط کسب و کار استان در زمستان 1395 معادل با 5.73 بوده است.
دایی با بیان اینکه گزارش مذکور توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تهیه و منتشر شده است گفت: دربین مولفه‌های تاثیرگذار بر محیط کسب و کار،دشواری تامین مالی از بانک‌ها ،رویه‌های سختگیرانه در ادارات کار و بیمه برای مدیریت نیروی انسانی و بی‌ثباتی سیاست‌ها، مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر به محیط کسب و کار نامساعدترین مولفه‌های تاثیرگذار بر محیط کسب و کار استان فارس بوده‌اند.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس اضافه کرد : اختلاف چشم‌گیر شاخص اختصاص یافته به دشواری تامین مالی از بانک‌ها نسبت به سایر مولفه‌های تاثیرگذار در استان و تکرار این موضوع در گزارش‌های ادوار گذشته نشان می‌دهد فعالان اقتصادی استان همچنان با مشکل تامین نقدینگی مواجه هستند.
وی بیان کرد:‌ اتخاذ سیاست‌های انقباضی ازسوی بانک‌ مرکزی از یک سو و افزایش هزینه‌های تولید از سوی دیگر موجب شده تا کمبود نقدینگی به یکی از مشکلات اصلی تولید کنندگان استان تبدیل شود.البته در سال گذشته راهکارهایی نظیر طرح تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط با هدف رفع این مشکل در سطح استان به شکل مناسبی اجرایی شده و فارس از استان‌های پیشتاز در این زمینه بوده است اما با این وجود همچنان کمبود نقدینگی در بخش تولید استان وجود دارد.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس افزود: از طرف دیگر مولفه‌های دسترسی به برق،دسترسی به سوخت نظیر گاز، گازوئیل و غیره و دسترسی به ارتباطات نظیر تلفن همراه و اینترنت مساعدترین مولفه‌های تاثیرگذار بر کسب و کار استان نسبت به سایر مولفه‌ها بوده‌اند.
دایی ادامه داد: نگاهی به مولفه‌های مساعد تاثیرگذار بر کسب و کار در استان نشان می‌دهد که فعالان اقتصادی فارس، وضعیت زیرساخت‌های استان را مطلوب ارزیابی کرده‌اند.
مصاحبه : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.