به گزارش ایرنا سردار سید هاشم غیاثی، شنبه در جمع شرکت کنندگان در راهپیمایی روز سیزدهم آبان که به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نام گرفته است در در شیراز افزود: استکبارستیزی یک شاخص محوری و یکی از اصول اصلی انقلاب اسلامی ایران است که در همه اقشار مردم به ویژه دانش آموزان و دانشجویان مشاهده می شود.
وی بیان داشت: دستگاه های متولی باید با هدف آگاه سازی دانش آموزان و دانشجویان نسبت به توطئه های آمریکا فعالیت بیشتری داشته باشند و روحیه جهادی و استکباری ستیزی را در آموزش و پرورش و دانشگاه ها تقویت کنند.
غیاثی، سیزدهم آبان را نماد استکبار ستیزی و وحدت ملت ایران دانست و اظهار کرد: باید مباحث مهمی همچون تقویت روحیه جهادی و استکبار ستیزی، انسجام، همدلی، صمیمت و تبعیت محض از ولایت، همواره مورد توجه دانش آموزان و دانشجویان باشد.
غیاثی، با بیان اینکه سیزدهم آبان در برگیرنده سه رویداد مهم تاریخی است که مهم ترین آنها تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام است، گفت: امام (ره) از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به عنوان انقلاب دوم نام بردند و اسناد به دست آمده از این مکان که مشتمل برچندین جلدکتاب است بیانگرطراحی توطئه های آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران و سایر کشورهای منطقه غرب آسیا در این سفارت بود.
فرمانده سپاه فجر فارس اظهار کرد: دانشجویان پیرو خط امام (ره) یک عمل انقلابی را رقم زدند و اگر تسخیر لانه جاسوسی صورت نمی گرفت، بدون تردید دولتمردان آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی توطئه های دیگری می کردند و مشکلات جدی در مسیر انقلاب اسلامی پیش می آمد.
غیاثی افزود: توطئه های آمریکا علیه انقلاب اسلامی یکی پس از دیگری نقش بر آب شده و بی شک انسجام مسئولان، اتحاد ملت ایران حول محور ولایت فقیه و تبعیت محض از رهبر معظم انقلاب اسلامی عوامل تعیین کننده در استمرار مسیر انقلاب اسلامی و ناکامی توطئه های دشمنان به شمار می آید.
فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در موضع مناسبی نسبت به جنگ نرم و سخت دشمنان انقلاب اسلامی قرار دارد، گفت: امروز قدرت نفوذ معنوی ایران در حیاط خلوت آمریکا و در حوزه جنگ نرم مشاهده می شود و این حاصل حضور موثر و هدفمند آحاد ملت ایران و نیروهای مسلح کشور در عرصه هایی است که مصالح انقلاب اسلامی تعیین می کند.
وی گفت: ملت ایران همواره با حضور موثر در عرصه های مورد نیاز انقلاب اسلامی، تکلیف خودشان را عملی می کنند و همانگونه که مشاهده می کنیم دشمنان این انقلاب به مرحله استیصال رسیده اند، تحریم ها و سایر اقدامات انفعالی آمریکا هرگز نمی تواند تصمیم ملت ایران را عوض کند.
روز سیزدهم آبان وقایع مهمی در کشورمان رخ داد که شامل، تبعید امام (ره) در سال 43، راهپیمایی و تجمع دانش آموزان و جنایت خونین رژیم پهلوی علیه دانش آموزان در سال 57 و تسخیرلانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان در سیزدهم آبان سال 58 است.
در تقویم رسمی کشور روز سیزدهم آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نامگذاری شده است.
6114 /6118
خبرنگار: علی اکبر خرامش ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.