علی مراد شیری که در حاشیه مراسم تقدیر از مدالآوران جشنواره ورزشی بازنشستگان به محوریت کانون بازنشستگان آموزش و پرورش فارس، به پرسشهای خبرنگار ما پاسخ میداد با بیان این که کار ثبت نام برای اعطای وام به بازنشستگان کشوری از 21 مهرماه آغاز شده و تا 21 آبان ماه جاری ادامه خواهد داشت، گفت: تمامی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری که تاکنون وام دریافت نکردهاند و یا کسانی که وام گرفته و تمامی اقساط را پرداخت کرده و یا اقساط مختصری از بازپرداخت آن ها باقی مانده است، میتوانند برای دریافت این وام از طریق صندوق بازنشستگی کشوری واقع در خیابان هدایت غربی ثبتنام کنند. این مسئول ادامه داد: بهره این وام ضروری 4 درصد و بازپرداخت آن 36 ماهه است و هرچه تعداد ثبت نام کنندگان بیشتر باشد، سهمیه ای که به استان اختصاص داده می شود بیشتر خواهد بود. وی اضافه کرد: در سال گذشته 18 هزار و 580 فقره وام به مبلغ 54 میلیارد و 800 میلیون تومان به بازنشستگان پرداخت شد که این رقم برابر با مجموع اعطای سه سال قبل از آن بود و در سال جاری نیز امیدواریم به میزان سال گذشته این نوع وام بین بازنشستگان توزیع شود. شیری همچنین با اشاره به برپایی جشنوارههای ورزشی برای بازنشستگان گفت: هدف ما و کانون های بازنشستگی از برگزاری همایش ها، جلسات و جشنواره های ورزشی و کارگاه های آموزشی تغذیه برای بازنشستگان، ایجاد نشاط، شادابی و تحرک در بین این قشر است. وی افزود: امروز ناراحتی، نگرانی و استرس جامعه بازنشسته را احاطه کرده اما به رغم همه مشکلات، بازنشستگان می توانند با رعایت نکاتی استرس را تا حدود زیادی برطرف کنند.
رئیس هیات رئیسه کانون های بازنشستگی استان نیز به خبرنگار ما گفت: در این نشست با هدف تجلیل و قدردانی از مدال آوران بازنشسته که در جشنواره ورزشی کشوری موفق عمل کردند، هدایایی به آن ها اهدا شد. حمزه رستمی آقاجری ترویج فرهنگ ورزش به منظور ایجاد نشاط، شادابی، سلامتی و جلوگیری از کم تحرکی در جامعه بازنشستگان را از اهداف جشنواره های ورزشی دانست. وی با بیان این که در استان فارس بیش از 92 هزار بازنشسته کشوری وجود دارد که از این جمع حدود 67 هزار نفر در آموزش و پرورش خدمت می کرده اند، افزود: بازنشستگان از سرمایه های ارزشمند جامعه هستند و بهرهگیری از تجربیات ارزنده آنها در بدنه مدیریتی کشور یک فرصت است که متاسفانه تا کنون به نحو مطلوبی از این سرمایه ها استفاده نشده است.
این مسئول با اشاره به این که در حال حاضر میانگین حقوق بازنشستگان یک میلیون و 850 هزار تومان و حداقل حقوق یک میلیون و 35 هزار تومان است، افزود: اگرچه تعدادی اندک از بازنشستگان، حداکثر حقوق 15 میلیون و 900 هزار تومانی دریافت میکنند اما دلیلی ندارد مشکلات اکثریت که با حقوق حداقلی رو به رو هستند به دست فراموشی بسپاریم. همچنین با توجه به دوران بازنشستگی که زمان انتقال تجارب به شاغلان و اوقات فراغت پیشکسوتان در صنوف مختلف است، توجه به معیشت، منزلت و درمان بازنشستگان، کوچکترین انتظار جامعه هدف از نمایندگان و دولتمردان نظام است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 779344
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.