مهرداد جمشید نژاد، سه شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: این غرفه ها متعلق به روزنامه های عصر مردم، افسانه، نیریزان فارس، خبر جنوب و خانه مطبوعات است.
وی، به تزیین سنتی و استفاده از عکس های قدیمی در غرفه خانه مطبوعات فارس اشاره کرد و گفت: از زمان گشایش این نمایشگاه (پنجم آبان) تمام غرفه های رسانه های فارس مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفته است.
جمشید نژاد در قسمت دیگری از سخنان خود بیان کرد: به سبب بالا بودن هزینه ها و کمبود یارانه، از شمار متقاضیان برای انتشار روزنامه در کشور کاسته شده اما با وجود این وضعیت در استان فارس تعداد رسانه های مکتوب در سال های اخیر افزایش یافته است.
او گفت: تعداد نشریه های مکتوب در استان فارس در مقایسه با میانگین کشور بالاست و هم اینک تنها در شیراز 9 روزنامه منتشر می شود و امیدواریم در سال های آینده تمام روزنامه هایی که در این استان انتشار می یابند در نمایشگاه مطبوعات حضور داشته باشند.
وی، رسالت رسانه ها را در نقد مسائل مختلف جامعه بسیار مهم دانست و اظهار داشت: کارشناسان و فعالان رسانه ای باید در مسیر حل مشکلات اجتماعی و ارائه راهکار برای رفع معضلات گام های موثر بردارند.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با میزبانی از 940 رسانه در قالب 600 غرفه روز پنجم آبان ماه 96 در مصلی امام خمینی (ره) گشایش یافت.
در این نمایشگاه که تا دوازدهم آبان برپاست، ۱۰۰ ماهنامه، ۵۴ هفته‌نامه، ۳۰دوهفته‌نامه،۲۰ دوماه نامه،۵۲ فصلنامه، بیش از ۱۱۵ رسانه برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری)، ۷٠ رسانه محلی، منطقه‌ای و استانی و بیش از ۶۰ روزنامه و موسسه مطبوعاتی در فضایی به مساحت بیش از ۱۳ هزار متر مربع حضور دارند.
9873 /6118
خبرنگار: محمدامین افشارپور ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.