به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام محمد رضایی، روز سه شنبه در آستانه سیزدهم آبان که به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نامگذاری شده است در نشست خبری اظهار داشت: مراسم راهپیمایی روز سیزدهم آبان همزمان با سراسر کشور ساعت 9:30 دقیقه صبح در استان فارس برگزار می شود.
وی افزود: برای برگزاری این راهپیمایی در شیراز 2 مسیر در نظر گرفته شده، در مسیر اول، شرکت کنندگان در راهپیمایی از میدان شهدا، خیابان نمازی، چهار راه پیروزی و بلوار آیت الله دستغیب عبور می کنند و مسیر دوم راهپیمایی از شاهزاده قاسم و حرم شاهچراغ (ع) انجام می شود و در نهایت راهپیمایان در خیابان 9 دی گردهم می آیند.
رضایی گفت: این مراسم با ایراد سخنرانی، قرائت قطعنامه و بیانیه دانش آموزی همراه است و افزون بر این در طول مسیر راهپیمایی غرفه های فرهنگی مستقر می شود.
او بیان کرد: اجرای برنامه های متنوع دیگری از جمله برگزاری مسابقات ورزشی در مدارس نیز برای روز سیزدهم آبان پیش بینی شده است.
در روز سیزدهم آبان وقایع مهمی در کشورمان رخ داد که شامل، تبعید امام (ره) در سال 43، راهپیمایی و تجمع دانش آموزان و جنایت خونین رژیم پهلوی علیه دانش آموزان در سال 57 و تسخیرلانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان در سیزدهم آبان سال 58 است.
در تقویم رسمی کشور روز سیزدهم آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نامگذاری شده است.
9873 /6118
خبرنگار: محمدامین افشارپور ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.