به گزارش ایرنا، سید مرتضی موسوی روز یکشنبه در دیدار با اعضای هیات مدیره شورای هماهنگی تشکل های غیردولتی معلولان فارس افزود:با توجه به آمار بالای بیکاری در بین معلولان و به منظور حل بخشی از مشکلات آنان در صورت واجد شرایط بودن، این افراد در اولویت دریافت مجوزهای مراکز غیردولتی ، موسسات و مهدهای کودک قرار خواهند گرفت.
وی اظهار داشت: با وجود سهمیه سه درصدی اشتغال در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان هنوز مدیران بسیاری از دستگاه ها و نهادهای دولتی زیر بار اجرای این قانون نمی روند.
مدیرکل بهزیستی استان فارس خاطرنشان کرد: تشکل های غیردولتی می توانند حقایق موجود را بیان و اجرای این قانون را به مدیران دستگاه ها یادآوری کنند.
موسوی یادآور شد: یکی از معیارهای انتخاب سازمان بهزیستی فارس به عنوان دستگاه برتر استان در سال 96، برون سپاری و واگذاری امور به بخش خصوصی بود که در این زمینه تشکل های غیردولتی نقش مهمی را ایفای کردند.
وی بیان کرد: هم اکنون بیش از 112 هزار مددجو در بهزیستی فارس دارای پرونده هستند که از این تعداد، 18 هزار و 700 نفر مستمری دریافت می کنند.
مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: اگر همه اعتبارات موجود در سازمان بهزیستی را هم در موضوع توانبخشی و معلولان هزینه کنیم بازهم با کمبود مواجه هستیم.
موسوی ادامه داد: به زودی و با تشکیل یک موسسه خیریه امور مرتبط با ازدواج معلولان از جمله همسریابی و تامین جهیزیه برای آنان شکل منسجم تری به خود می گیرد.
رئیس شورای هماهنگی تشکل های غیردولتی معلولان فارس نیز گفت: این تشکل از سال 83 تاکنون به عنوان متولی امور هماهنگی بین حدود 80 تشکل معلولان فارس آغاز به کار کرده است و پیگیری امور کلان معلولان را انجام می دهد.
سعید فانی افزود: معلولان هم اکنون با مشکلات زیادی از جمله فرهنگ سازی در جامعه نسبت به پدیده معلولیت ،ساختار نامناسب فضاهای شهری ، اماکن عمومی و ادارات برای تردد معلولان ، اشتغال ، ازدواج ، تامین مسکن، بالا بودن قیمت خدمات و لوازم توانبخشی مواجه هستند.
7379/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.