به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، دکتر محمدعلی نجفی در دیدار با اعضای شورای هماهنگی مدیران زیرمجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی کشور ایجاد اشتغال دغدغه ای اساسی برای کشور محسوب می شود افزود: بر این اساس رسالت دستگاه های زیر مجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی بسیار خطیر و حائز اهمیت است.
دکتر نجفی افزود: تمامی زیر مجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در حوزه ایجاد اشتغال دغدغه دارند و همچنین سازمان بهزیستی و کمیته امداد نیز باید با توسعه و تسهیل مشاغل خانگی از این بار سنگین بکاهند.
وی با تاکید بر لزوم هماهنگی تمامی دستگاه های استان برای بهبود وضعیت رفاه، معیشت، ارتقا درآمدسرانه مردم و اشتغال پایدار ادامه داد: ایجاد بسترهای اشتغال برای جمعیت متقاضی کار، همواره محور اصلی بیانات و تاکیدات مقام معظم رهبری و جزو برنامه های اصلی رییس جمهوری قرار دارد.
دکتر نجفی گفت: استان مهاجرپذیر و پرجمعیت البرز در خصوص اشتغال شرایط مناسبی ندارد بنابراین راه سختی برای ارتقا چنین وضعیتی در پیش داریم چراکه این استان جزو 5 استان اول کشور در بیکاری قرار داشته و سال به سال نیز بر سیل عظیم فارغ التحصیلان جویای کار افزوده می شود.
وی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد استان در بحث تجارت، توسعه صادرات و افزایش حضور موثر بخش خصوصی، گام های بلندتری بردارد چراکه با وجود مجموعه اقتصادی و فرودگاهی پیام می توان از چنین امکانی بیشتر بهره برداری کرد.
وی افزود: از بدو ورود به استان، در کنار رسیدگی به مسائل سیاسی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی، با بررسی شرایط موجود در حوزه اشتغال، با اهتمام ویژه ای درصدد تسهیل و رفع موانع تولید برآمدیم چراکه وضعیت البرز در این خصوص بسیار نامناسب است.
استاندار البرز اضافه کرد: استان را در حوزه های مختلف مورد بررسی قرار داده و مسائل را جزء به جزء رصد کردیم تا با احصا نقاط ضعف و قوت برنامه صحیحی برای توسعه، رشد و ارتقا البرز تدوین و اجرایی کنیم.
وی با بیان اینکه اکنون تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی به دلایل مختلف در شرایط راکد، نیمه راکد و تعطیل هستند گفت: این واحدها به سبب مشکلاتی که دارند نمی توانند در خدمت مردم باشند بنابراین با بهره گیری از تمام ظرفیت های استان و تعامل سازنده با دستگاه های مرتبط و بانک ها درصدد رفع موانع آنها هستیم.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 777839
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.