به گزارش ایرنا، احد بهجت حقیقی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سیب درجه یک به قیمت هرکیلو یک هزار و 150 تومان در استان فارس از باغداران خریداری می شود.
وی یادآوری کرد: امسال بر خلاف پارسال که به علت سرمازدگی دچار کاهش تولید محصولات کشاورزی بودیم شاهد فراوانی تولیدات هستیم.
مدیرعامل سازمان تعاون روستایی فارس بیان کرد: پارسال ظرفیت خرید سیب در استان 6 هزارتن بود اما امسال با توجه به فراوانی تولیدات هیچ محدودیتی برای خرید نیست و تا زمانی که عرضه این محصول ادامه داشته باشد، فرایند خرید ادامه می یابد.
وی با بیان این که پیش بینی می شود امسال حدود 370 هزار تن سیب در استان فارس تولید شود، ادامه داد: با توجه به فراوانی محصول امسال قیمت سیب درجه 3 و صنعتی دچار افت شده و با قیمت 9 هزار و 288 تومان از باغدار خریداری خواهد شد که از این نوع محصول برای کنستانتره و کمپوت استفاده می شود.
بهجت حقیقی اظهار کرد: پارسال 6 هزار تن سیب در فارس خریداری شد که برای مصرف داخل استان و همچنین برای تنظیم بازار شب عید به استان های کرمان، تهران، هرمزگان، بوشهر، یزد و اصفهان نیز ارسال شد.
وی ادامه داد: خرید پرتقال از باغداران فارس با هدف ذخیره برای شب عید نیز از اواخر بهمن ماه امسال آغاز می شود.
مدیرعامل سازمان تعاون روستایی فارس گفت: امسال با توجه به فراوانی پیش بینی می شود که دولت مشکلی در تامین میوه مورد نیاز مردم در بازار شب عید نخواهد داشت.
وی در ادامه از برنامه ریزی برای ایجاد شرکت کشت و صنعت در شهرستان اقلید سخن گفت و در این باره توضیح داد: قطعه زمینی به وسعت یک هزار و 160 هکتار در این شهرستان در اختیار یک شرکت سهامی زراعی قرار گرفته است تا با الگو گرفتن از شرکت کشت و صنعت جیرفت و با کمک یک شرکت فرانسوی به مرکز تولید حبوبات صادراتی تبدیل شود.
بهجت حقیقی همچنین از خرید یک هزار و 700تن انگور با قیمت توافقی هر کیلو 500 تومان در شهرستان کوار خبرداد و گفت: برای خرید انگور از باغداران این استان، 2 میلیارد تومان تامین اعتبار در نظر گرفته شده است.
9873/ 2027
خبرنگار: محمد امین افشارپور ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.