به گزارش دریافتی شنبه ایرنا از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز محمد پاکدل امروز در نخستین جلسه هیات رئیسه شورای پیشکسوتان و نخبگان و انتخاب اعضای هیات رئیسه این شورا ، بیان کرد: با استفاده از تجربه پیشکسوتان به ویژه در بخش اقتصادی می توان بسیاری از فرصت ها را احیا و یا ایجاد کرد که موضوع مهمی در بخش اقتصاد است که متاسفانه در گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه تجربه پیشکسوتان در بسیاری از امور راهگشای حل مشکلات است افزود:بااستفاده از علم و تجربه پیشکسوتان نیاز به آزمون و خطا در بسیاری از امور نیست و این امکان را فراهم می کند که بخش اقتصاد بتواند به سمت مطلوب پیش رود.
پاکدل اظهارداشت: بخش خصوصی در حوزه اقتصاد رسالت مهمی بر عهده دارد که تلاش می کنیم بتوانیم با استفاده از خرد جمعی این رسالت را به بهترین نحو انجام دهیم.
وی اضافه کرد: ارائه مشاوره های حرفه ای، تعریف روش های جذب سرمایه های داخلی و خارجی، ارائه راهکارهای توسعه صادرات غیر نفتی، ارائه راهکارها ایجاد کارآفرینی و استفاده بهینه از امکانات موجود و ارائه راهکارهای مناسب برای تصمیم سازی در سطح مختلف مدیران برای بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال در استان ار برنامه های در دستور کار این شورا است.
دبیر شورای پیشکسوتان و نخبگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز نیز گفت: شورای پیشکسوتان و نخبگان به عنوان بازوی توانمند و بال پرواز اتاق بازرگانی شیراز برای حرکت در جهت توسعه اقتصادی استان خواهد بود که عمده فعالیت های این شورا در راستای اعتلای اقتصادی فارس برنامه ریزی شده است.
وی با اشاره به مشکل بیکاری و لزوم بهبود فضای کسب و کار در استان ادامه داد:برای ایجاد اشتغال، نیاز به مدیریت منابع موجود، استفاده بهینه از امکانات و افزایش سرمایه گذاری داریم که این شورا با خرد جمعی این اهداف را در راستای بهبود فضای کسب و کار استان دنبال می شود.
وی عنوان داشت: استفاده از تجربیات فعالان و پیشکسوتان بخش خصوصی یکی از الزامات مهم در رونق و توسعه و رفع موانع فضای کسب و کار استان است که شورای پیشکسوتان و نخبگان اتاق شیراز جلسات خود را به صورت ماهیانه و منظم برگزار می کند.
در این جلسه محمد پاکدل به عنوان رئیس شورای پیشکسوتان و نخبگان اتاق بازرگانی شیراز انتخاب شد.
همچنین بر اساس حکم رئیس این شورا، سید محمود هاشمی به عنوان نائب رئیس، حسن ممتحن به عنوان نائب رئیس، ابوالفضل شریف به عنوان قائم مقام، سهراب شرفی به عنوان سخنگو، دکتر علی نقی مصلح به عنوان مشاور عالی و اقتصادی و احمد افشار به عنوان مشاور این شورا منصوب شدند.
دریافت خبر:‌محمد امین افشارپور ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
9873 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.