مدیر کل بورس منطقه ای فارس اظهار داشت: در شش ماهه اول امسال و طی 120 روز فعالیت تالار بورس فارس، یک میلیارد و 66 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 2 هزار و 797 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ حجم، کاهش 45 درصدی و از لحاظ ارزش ریالی، کاهش 44 درصدی داشته است.
کرشمه ترابیان با بیان این که ارزش روزانه خرید و فروش سهام در نیمه نخست امسال 23 میلیارد و 208 میلیون ریال بوده است، اضافه کرد: در نیمه اول پارسال 4969 میلیارد ریال سهام در قالب یک میلیارد و 945 میلیون سهم معامله شد که همان گونه که اشاره گردید، امسال شاهد کاهش چشمگیر حجم معاملات و ارزش آن هستیم.
وی گفت: بررسی ترکیب معاملات بورس در سال جاری حاکی از آن است که ارزش معاملات مربوط به خرید سهام 49 درصد و 51 درصد مربوط به فروش سهام بوده است.
ترابیان خاطرنشان کرد: در شش ماهه اول امسال 2017 کد سهامداری جدید صادر شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 1417 کد بوده است. مدیر کل بورس منطقه ای فارس افزود: در شش ماهه اخیر 30 شرکت کارگزاری خدمات لازم را به سهامداران و متقاضیان ارائه دادهاند که سرانه معاملات هر کارگزاری در شش ماه 93 میلیارد و 233 میلیون ریال و در هر روز 777 میلیون ریال بوده است.
ترابیان در خصوص وضعیت شرکتهای بورسی فارس گفت: در حال حاضر 23 شرکت استانی در بورس پذیرفته شده که 5 شرکت در بازار اول، 10 شرکت در بازار دوم و 8 شرکت در بازار پایه فرابورس قرار دارد.
وی با اشاره به حذف چهار شرکت فعال در فارس در سال های گذشته از لیست شرکت های بورسی یادآور شد: شرکت اشتادموتورز در سال 86، شیرین دارو در سال 87 و شرکتهای لاستیک دنا و مخابرات راه دور ایران در سال 88 از لیست شرکتهای پذیرفته شده حذف شدند.
ترابیان بیان داشت: این در حالی است که شرکت های سیمان فارس، کارخانجات مخابراتی ایران و سیمان داراب در سال 83، پتروشیمی شیراز در سال 84، سیمان سفید نی ریز در سال 86 و سیمان فارس نو در سال 87 به لیست شرکت های پذیرفته شده در بورس اضافه شدند، همچنین شرکتهای پتروشیمی ممسنی و پتروشیمی کازرون در سال 90 در بازار پایه فرابورس و پتروشیمی فسا و پتروشیمی جهرم در سال 91 در بازار پایه فرابورس پذیرفته شدند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 755625
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.