به گزارش ایرنا، محمدمهدی جمالی دوشنبه با بیان اینکه درچندسال گذشته برنامه ریزی های لازم برای برچیده شدن قمه زنی در شهرستان آباده صورت گرفته است گفت: این اتفاق مبارکی است که امسال با همراهی همه کسانی که دغدغه دینی و فرهنگی داشتند، ریشه این بدعت غلط در آباده خشک و قمه زنی در این شهرستان بطور کامل برچیده شد.
وی با بیان اینکه برای 52 نفر از افراد شاخص و قمه زن در سال94 احکام محکومیت صادر شد اضافه کرد: در سال گذشته نیز 3 نفر از قمه زنان به حبس و شلاق محکوم شدند که هم اکنون در زندان هستند.
دادستان آباده با بیان اینکه سالها روی مسئله قمه زنی در شهرهای صغاد و بهمن کار شده و امسال به نتیجه رسیدیم، ادامه داد: این نتیجه اراده جوانان و مردم فهیم این دو شهر و همچنین درایت ائمه جمعه و جماعات شهرهای آباده، صغاد و بهمن است.
این مقام قضایی حضور گسترده مردم در مراسم عزاداری اصیل و سنتی را گامی بزرگ برای مقابله با انحرافات عزاداری و پرداختن به اصل قیام امام حسین(ع) دانست و افزود: فرهنگ غنی عاشورا پربارتر از آن است که دشمنان با بهره‌گیری از بدعت‌های غلط بتوانند خللی در اصل آن وارد کنند.
دادستان آباده ضمن تشکر از نهادهای انتظامی و امنیتی، اداره تبلیغات اسلامی و رسانه ها در زمینه مقابله با قمه زنی و عزاداری های وهن آمیز و ریشه کن کردن این بدعت غلط در آباده گفت: امیدواریم که با درایت مردم شریف شهرستان آباده، ارادت به خاندان نبوت، تجلی یافته و عزاداری اصیل و پر محتوا جایگزین انحرافات و بدعت‌ها شود.
شهرستان آباده در فاصله 271 کیلومتری شمال شهر شیراز واقع شده است.
خبرنگار:‌سعادت ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.