به گزارش دریافتی شامگاه یکشنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، اسماعیل تبادار در دیدار مدیران صداوسیمای مرکز فارس افزود: امید، بستر مناسبی برای جامعه و مردم فراهم می کند تا آنها بتوانند از حداقل ها، حداکثر بهره وری را داشته باشند.
استاندار فارس گفت: این استان با توجه به ظرفیت ها و قابلیت ها در همه عرصه های صنعت، کشاورزی، گردشگری، اجتماعی، فرهنگی و ... یک ایران کوچک به شمار می رود و این یک واقعیت است.
وی با بیان این که غنای فرهنگی فارس در سطح کشور و بین الملل زبانزد عام و خاص است، اظهار داشت: رئیس جمهوری در سخنرانی سازمان ملل به زیبایی اشاره کردند ما با سعدی در دل آسیا نفوذ کرده ایم و با حافظ جهان را فتح کرده ایم.
تبادار با بیان این که استان فارس به لحاظ ظرفیت ها و قابلیت ها در زمره برترین استان های کشور محسوب می شود، اظهار داشت: نباید تنها به گفتن این ظرفیت ها اکتفا شود؛ بلکه هر کدام از مسئولان در استان فارس باید گزارش دهند که چه میزان از این ظرفیت ها را در عرصه های مختلف به بهره برداری رسانده اند.
وی با تاکید بر این که باید از ظرفیت های استان فارس بیش از گذشته در راستای تامین منافع مردم و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال بهره بگیریم، افزود: صدا و سیما با دعوت از نخبگان و کسانی که در عرصه های مختلف صاحب فکر هستند و آگاهی و اشراف لازم بر مسائل دارند مورد استفاده و مشورت قرار گیرند و از راهکارهای آنان استفاده شود.
استاندار فارس وجود دانشگاه های برجسته به ویژه دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز را از دیگر ظرفیت های مهم این استان برشمرد و با اشاره به شهرت بین المللی این دانشگاه ها، ادامه داد: به صورت جدی تلاش می کنیم میان دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی استان ارتباط برقرار شود و از اطلاعات، آگاهی و دانش نیروی انسانی کارآمد در دانشگاه، بیش از گذشته استفاده شود و صدا و سیمای استان باید از این ظرفیت نیز به طور جدی استفاده کند.
تبادار ایجاد تعامل، هماهنگی و آرامش در استان فارس را مهم ترین موضوع دانست و با تاکید بر این که صدا و سیما در این زمینه می تواند نقش آفرینی کند، گفت: مسئولان زمانی می توانند انتظارات را برآورده کنند که تعامل، هماهنگی و آرامش در سطح استان در حد خیلی مطلوب وجود داشته باشد.
استاندار فارس با اشاره به ظرفیت های صداوسیما گفت: این شرایط، بهترین مجال و فرصت را فراهم می کند تا مشکلات و تنگناها را شناسایی کنید و به مسئولان انتقال دهید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تلاش برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی را مهم ترین اولویت خود اعلام کرد و اظهار داشت: تمام توان دستگاه های اجرایی استان برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری آنان به کار گرفته خواهد شد.
6118/ 2027
دریافت خبر: پرویندخت پاردسویی شیرازی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.