به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر ولایتی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: این مذاکرات در مدتی طولانی انجام شد تا به نتیجه رسید و اکنون دیگر هیچ پیشنهادی در این زمینه و یا تغییر این قرارداد از سوی هیچ کشوری پذیرفته نخواهد شد.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل درباره تحولات منطقه نیز گفت: موضع ایران در این زمینه کاملا روشن و حمایت از تمامیت ارضی کشورهای منطقه از جمله عراق است.
وی ادامه داد: ایجاد همه پرسی در منطقه کردستان به عنوان بخشی از یک کشور مستقل مانند عراق بدون تردید مقدمه ای برای تجزیه این کشور است و دولت عراق، جمهوری اسلامی ایران و همچنین جامعه بین الملل با این موضوع مخالف هستند.
ولایتی گفت: اگر این روند شروع شود آغاز آن مشخص ولی انتهای آن معلوم نیست و به کشورهای دیگر نیز سرایت خواهد کرد و محلی برای نفوذ صهیونیست ها و آمریکایی ها خواهد شد و ممکن است در ظاهر این دو رژیم موضعی هم سو با جامعه جهانی اتخاذ کنند ولی امکان دارد در باطن کاری کنند که کشورهای منطقه تضعیف و با دامن زدن به مسائل قومیتی، در مسیر تجزیه و ایجاد آشوب در منطقه حرکت کنند.
وی اظهار کرد: آمریکایی ها،صهیونیست ها و برخی کشورهای غربی که در ایجاد آشوب در سوریه دخالت مستقیم و واضح داشتند نتوانستند با خلق داعش و سلفی های افراطی سوریه را تجزیه کنند و ایران و متحدان در این صحنه پیروز شدند و حالا که این طرح آنها با شکست مواجه شده یک طرح جدید با تحریک قومیتها برای به ظاهر استقلال ولی در واقع تجزیه کشورها را دنبال می کنند که در این هم موفق نخواهند شد و جمهوری اسلامی هم با این اقدام مخالف است.
دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی روز سه شنبه با هدف شرکت در آیین تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه در استان فارس به شیراز سفر کرده است.
در این آیین، محمد کاظم کاوه پیشقدم به عنوان سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و واحد شیراز معرفی و از خدمات حمزه سارویی رئیس سابق دانشگاه آزاد استان قدردانی شد.
9873/ 2027
خبرنگار: محمد امین افشارپور ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.