به گزارش دریافتی یکشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی فارس، شاهپور قنبری مدیرعامل این شرکت گفت:نشان حلال و گواهینامه محصولات سالم که با حمایت های شرکت شهرک های صنعتی فارس برای محصولات کنسرسیوم میمند فارس اخذ شده زمینه مناسبی برای افزایش صادرات محصولات در کشورهای هدف صادراتی فراهم می کند.
او ادامه داد:‌اغلب کشورهای اسلامی بدون مجوز حلال اجازه ورود هیچ کالایی به کشورشان را نمی‌دهند،نشان حلال بر روی محصولات کنسرسیوم گلاب و عرقیات میمند فارس کمک می‌کند تا روند صادرات بهتر و سریع‌تر انجام شود.
وی بااشاره به تأثیرنشان حلال برمحصولات صادراتی بیان کرد:ایران به عنوان یک کشور اسلامی بزرگ و شناخته شده ازمزیت‌های بالقوه‌ای برای موفقیت در بازار غذایی حلال برخوردار است که برای ورود موفقیت‌آمیز به این بازار، شناخت جدی و علمی آن شامل وضعیت حال و آینده بازار و شناسایی رقبای موجود و نیز تقویت توانمندی‌ها و برطرف کردن نقاط ضعف کشور کاملا ضروری است و اخذ این نشان نیز با همین هدف صورت گرفت.
قنبری با اشاره به فعالیت کنسرسیوم صادراتی خوشه گلاب و عرقیات گیاهی میمند فارس از سال گذشته ،برحمایت از آن به منظور توسعه فعالیت های این کنسرسیوم تاکید کرد.
وی با بیان اینکه پیش از این و در سالهای گذشته با حمایت های شرکت شهرک های صنعتی خوشه صنعتی گلاب و عرقیات گیاهی در منطقه میمند فارس تشکیل و در مرحله توسعه یافتگی قرار گرفت گفت: وجود 67واحد سنتی و صنعتی در زمینه تولید گلاب و60 نوع عرقیات گیاهی بستر مناسبی برای فعالیت این خوشه فراهم کرد و با فعالیت این خوشه دستاوردهای مهمی در حوزه های بخش‌های توسعه بازار داخلی و خارجی، ارتقای سطح کمی و کیفی محصولات و ارتقای سطح تکنولوژی واحدهای عضو خوشه صنعتی انجام شد.
وی افزود:یکی از مهمترین الزامات اعضای این کنسرسیوم برای حضور در بازارهای خارجی ایجاد زمینه لازم برای عرضه محصولات با یک برند مشترک بود که با برگزاری جلسات مختلف ،زمینه ثبت برند مشترک فراهم و بزودی محصولات با برند مشترک عرضه خواهد شد.
میمند از توابع فیروزآباد حدود 70 کیلومتری جنوب شیراز است.
دریافت خبر:‌سید احمد نجفی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
2027 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.