به گزارش ایرنا به نقل از مطلب دریافتی چهارشنبه از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز، یلدا راهدار در جلسه ستاد برگزاری روز و هفته صادرات استان فارس ادامه داد: امسال ویژه برنامه هفته بزرگداشت صادرات از ششم تا دهم آبان 96 در استان فارس برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: هرسال به مناسبت 29 مهر روز ملی صادرات، ویژه برنامه هایی در استان فارس برگزار می شود که این برنامه ها از سال گذشته با رویکرد متفاوت و در قالب یک هفته در استان برگزار می شود.
راهدار افزود: بر اساس برنامه ریزی های اولیه روزهای این هفته به بخش هایی مرتبط با توسعه صادرات استان از جمله صندوق ضمانت صادرات، استاندارد، کمرگ و حق العمل های صادرات، کشاورزی و تشکل های صادراتی اختصاص می یابد که برنامه های هر بخش در قالب نشست های تخصصی، کارگاه های آموزشی و همایش ها دنبال خواهد شد.
معاون تحقیق و توسعه اتاق بازرگانی شیراز اظهارداشت: هر روز از هفته بزرگداشت صادرات استان به نام های متناسب مزین می شود که متناسب با هر روز برنامه های ویژه ای برای مخاطبان برنامه ریزی و اجرا می شود.
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز گفت: هر ساله به مناسبت روز ملی صادرات، صادرکنندگان نمونه در کشور انتخاب می شوند که فراخوان مربوط از 20 شهریور تا دهم مهر 96 برای ثبت نام صادرکنندگان اعلام شده است.
سید رضا ساداتی با دعوت از صاحبان بنگاه های اقتصادی و صادرکنندگان استان برای ثبت نام در این فراخوان ادامه داد: استقبال و مشارکت فعالان اقتصادی استان سهم ما در انتخاب صادرکننده نمونه در کشور را افزایش می دهد که سال گذشته سهمیه استان فارس در صادرکننده نمونه 25 نفر بود که 19 واحد از این استان به عنوان صادرکننده نمونه تقدیر شدند.
وی عنوان داشت: سال گذشته در هر بخش کشاورزی، میوه و صیفی، گیاهان دارویی، صنایع ساختمان، پتروشیمی، بازرگانی عمومی، خدمات و فناوری و IT واحدهایی برای انتخاب صادرکننده نمونه ملی معرفی شدند که پیشنهاد ما برای امسال افزوده شدن دو بخش نرم افزار و تجارت الکترونیک برای معرفی صادرکننده نمونه به این بخش هاست.
ساداتی افزود: در هفته صادرات استان مشخص کردن استان فارس در اظهارنامه های گمرکی و تجلیل از پنج واحد بسته بندی، برند معتبر و واحدهای نوپا در استان به عنوان برتر بنا به انتخاب کمیته استانی هفته صادرات استان مورد توجه قرار گیرد.
او از دیگر برنامه های امسال هفته صادرات را صدور کارت های ویژه با امضای استاندار برای استفاده از تسهیلات و امکانات با اولویت ویژه، برای صادرکنندگان برتر استان در سطح کشور و استان عنوان کرد.
وی بیان کرد: امسال دولت تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد 11 درصد به صادرکنندگان ارائه می کند که باید ساز و کاری اندیشیده شود که بانک های عامل این تسهیلات را با اولویت ویژه در اختیار صادرکنندگان برتر استانی و کشوری قرار دهند.
ساداتی اظهارداشت: باتوجه به مصوبه هیات وزیران، دستگاه های اجرایی می توانند کمک هایی را در راستای مشوق ها به بخش صادرات داشته باشند که امیدواریم دستگاه های اجرایی استان از این ظرفیت قانونی برای حمایت از صادرات و صادرکنندگان استان استفاده کنند.
دریافت خبر: فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
3002 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.