به گزارش ایرنا آیت الله اسدالله ایمانی دوشنبه در آیین کلنگ زنی حرم مطهر حضرت ام احمد(س) مادر حضرت شاهچراغ(ع) در شیراز بیان کرد: در شهرداری و شورای شهر شیراز اعتبارات ویژه ای برای انجام کارهای عمرانی و فرهنگی در شهر پیش بینی شده است که می توان از این اعتبارات به ساخت این حرم مطهر اختصاص داد.
وی با بیان اینکه همگان از جمله خیران و مراکز مربوط باید برای ساخت این حرم مطهر در شیراز تلاش مضاعف کنند افزود: امیدوارم حرم مطهر حضرت ام احمد(س) با حمایت خیران و ارگان های مربوط هر چه سریع تر انجام شود که سرعت عمل در انجام این کار خیر مهم و قابل توجه است.
امام جمعه شیراز اظهارداشت: توسل به اهل بیت و ائمه اطهار(ع) برای ما ایرانیان و شیعیان از اهمیت و ارزش ویژه ای برخوردار است و این بزرگان همواره در طول تاریخ مشعل های فروزان هدایت برای بشریت هستند و ما را از سقوط در دام دشمنان حفظ کرده اند.
آیت الله ایمانی اضافه کرد: حضرت ام احمد(س) همسر باوفای حضرت امام موسی بن جعفر(ع) بود که ودیعه امامت را به امام عصر زمان خود حضرت امام رضا(ع) تحویل داد که این کار ارزشمند حضرت ام احمد (س) مکمل کار حضرت احمدبن موسی(ع) در بیعت با برادر خود امام رضا(ع) است.
در این آیین کلنگ توسعه حرم مطهر حضرت ام احمد (س) با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس به زمین زده شد.
ام احمد (س) همسر حضرت امام موسی کاظم (ع) و مادر حضرت شاهچراغ (ع) است که در شیراز مدفون است.
هم اکنون بقعه حضرت ام احمد (س) در فضای بسیار کوچک در یکی از محله‌های قدیمی و بافت تاریخی شیراز قرار دارد که قرار است توسعه یابد و در سه فاز ساخته شود که در فاز نخست فضایی به وسعت حدود دو هزار مترمربع به این حرم اختصاص می یابد که حدود یک هزار و 200 متر مربع آن ساخته می شود.
در فاز های بعد نیز صحن هایی به این حرم افزوده می شود.
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشار دهنده: غلامرضا مالک زاده
3002 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.