به گزارش خبرنگار ایرنا ابراهیم گشتابی راد، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در گذشته حدود 20 درصد از دانشجویان دانشگاه شیراز را دانشجویان غیرایرانی تشکیل می‌دادند، و هدف ما این است که شمار دانشجویان خارجی را به سطحی قابل قبول افزایش دهیم.
وی، بر لزوم توسعه همکاری های بین المللی و منطقه ای دانشگاه شیراز با سایر مراکز علمی و دانشگاهی تاکید کرد و گفت: تلاشمان براین است که زمینه های توسعه مراودات بین المللی را فراهم کنیم و با دانشگاه های برتر دنیا ارتباط علمی و آکادمیک داشته باشیم.
گشتاسبی راد بیان کرد: در رشته های علوم انسانی و هنر، دانشگاه شیراز نتوانسته ارتباط گسترده ای با سایر دانشگاه های دنیا برقرار سازد از این رو در تلاش هستیم در حوزه علوم انسانی و هنر با دانشگاه ایتالیا و در زمینه فرهنگ و معارف اسلامی با دانشگاه بن آلمان ارتباط برقرار کنیم و آن را گسترش دهیم.
گشتاسبی راد بیان کرد: برای توسعه زمینه های پژوهشی نیز اقداماتی نظیر راه‌اندازی آزمایشگاهی مجهز با همکاری یک شرکت ایتالیایی، بهبود کیفیت تجهیزاتی دانشگاه، فراهم کردن شرایط تحقیقاتی و جذب دانشجویان به فعالیت‌های پژوهشی انجام شده است و این روند را همچنان دنبال می کنیم.
سرپرست دانشگاه شیراز، در مورد برنامه های این دانشگاه برای بین المللی شدن، اظهار داشت: گرچه رقابت فشرده ای میان دانشگاه های سطح یک کشور برای قرار گرفتن در رتبه بندی جهانی وجود دارد اما بی شک دانشگاه شیراز این توانمندی را دارد که در جایگاه مناسب بایستد.
گشتاسبی راد ادامه داد: دانشگاه شیراز در رشته های علوم و مهندسی در رقابت با دانشگاه های معتبر کشور قرار دارد به نحوی که در تولید مقاله های علمی در حوزه مهندسی سرآمد کشور است.
سرپرست دانشگاه شیراز در بخش دیگری از مطالب خود گفت: این دانشگاه آمادگی دارد که به عنوان مشاور در کنار سازمان ها و نهادهای فرهنگی قرار گیرد، همچنانکه در برگزاری کنگره بازاندیشی جهان مسلمان در پرتو تفکر ملاصدرا که سی و یکم تیرماه 96 در شیراز برپا شد در کنار دیگر نهادها قرار گرفت.
این مقام مسئول گفت: همچنین این دانشگاه در برپایی همایش بین المللی نقش ادیان در اخلاق صلح و دوستی که دوم اردیبهشت 96 در شیراز برگزار شد با مرکز اسناد و کتابخانه ملی، استانداری فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز همکاری داشت.

** همکاری دانشگاه شیراز و استراسبورگ فرانسه در برپایی همایش
مدیر امور بین‌الملل دانشگاه شیراز نیز در این نشست اظهار داشت: با هدف توسعه ارتباطات بین‌المللی دانشگاه شیراز، تفاهم‌نامه‌ای بین این دانشگاه با دانشگاه ایتالیا به منظور آموزش زبان فارسی منعقد شده است.
سیده زهرا عظیمی‌فر، با اشاره به اختصاص بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار برای جذب متخصصان ایرانی ساکن در خارج از کشور گفت: در زمینه جذب دانشجویان خارجی نیز اقداماتی انجام شده و تاکنون 150 درخواست برای تحصیل واصل شده است که 40 درخواست آن را پذیرفته‌ایم.
وی ادامه داد: در روزهای اول و دوم آبان 96 همایشی بین المللی با عنوان 'حافظه و میراث بین فرهنگی شرق و غرب' با همکاری دانشگاه شیراز و دانشگاه استراسبورگ فرانسه به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار می شود.
عظیمی فر بیان کرد: در این همایش بین الملی که از سوی استاد علیرضا انوشیروانی و کریستین میلارد، استاد دانشگاه استراسبورگ فرانسه سازمان دهی شده، چهار نفر از استادان دانشگاه های کشور آلمان به همراه 6 نفر از استادان مراکز علمی کشور فرانسه در کنار استادانی از دانشگاه های شهید بهشتی، مشهد و اصفهان شرکت دارند.
دانشگاه شیراز، هم‌ اینک یکی از پنج دانشگاه بین‌المللی کشور محسوب می‌شود.
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.