مدیر فرودگاه بین‌المللی لامرد از ثبت و سفارش دستگاه جدید ناوبری هوایی خبر داد و گفت: به منظور افزایش کیفیت در ارائه سرویس ناوبری به پروازها با نصب یک دستگاه DVOR در این فرودگاه، توان عملیاتی در پذیرش پروازهای ورودی و خروجی و پروازهای عبوری بالا خواهد رفت.

پرویز میری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از لامرد گفت: نوسازی سیستم ناوبری هوایی در برنامه شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران قرار گرفته است که در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

وی بیان داشت: سیستم ناوبری هوایی فرودگاه لامرد از سیستم VOR به DVOR تغییر می کند که از سیستم های جدید و پیشرفته دنیا محسوب می شود و اکنون مراحل  ثبت و سفارش دستگاه از خارج کشور انجام شده و بزودی در فرودگاه بین المللی لامرد نصب و راه اندازی می شود.

مدیر فرودگاه بین المللی لامرد اعتبار این دستگاه را بالغ‌بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت:  با نصب دستگاه DVOR در این فرودگاه، توان عملیاتی در پذیرش پروازهای ورودی و خروجی و پروازهای عبوری بالا خواهد رفت.

وی بیان کرد: باتوجه به اهمیت استفاده از این دستگاه پیشرفته که هم طراز سیستم های در حال حاضر دنیاست؛ به زودی کارشناسان ناوبری و الکترونیک فرودگاه جهت آموزش این سیستم به خارج از کشور اعزام می شوند.

میری در ادامه از پیشرفت ۸۵ درصدی ترمینال فرودگاه لامرد خبر داد و گفت: نصب دیوار شیشه ای ترمینال و نمای کامپوزیت سردرب های ورودی و خروجی ترمینال انجام شده است و باتوجه به اتمام قرارداد پیمانکار، مابقی عملیات پایانی جهت بهره برداری ترمینال طی یک قرار جدید انجام می شود.

مدیر فرودگاه لامرد درباره افزایش پروازها گفت: آقای علوی نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار محترم شهرستان در مورد افزایش پروازها، نشست ها و پیگیری هایی داشتند که ان شاءالله  خبرهای خوب را به مردم گزارش می دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.