در سومین جلسه از بررسی برنامه‌های کاندیداهای تصدی مقام شهرداری شیراز، عبدالحمید معافیان به ارایه برنامه پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از فارس، معافیان با اعلام اینکه برنامه‌ای مشترک درخصوص مدیریت شهر شیراز با حیدر اسکندرپور ارائه خواهد کرد، بیان داشت: آمایش سرزمین در رأس برنامه اعلامی قرار دارد؛ ایجاد ساختار متناسب با عملکرد این کلانشهر، تامین حقوق شهروندی، تمرکز زدایی از شیراز، ارتقای زیر ساخت های خدماتی، ایجاد مرکز تجارت جهانی و اعطای تسهیلات و امتیازات به مناطق تاریخی و فرهنگی از جمله برنامه‌های من است.

استفاده از ظرفیت‌های انسانی شهر شیراز و مشارکت در جذب سرمایه‌گذاری داخلی  و خارجی از دیگر مواردی بود که رئیس ستاد روحانی در فارس به آن اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: شیراز جایگاهی ویژه در شکل دهی به ارتباطات تجاری و مالی با کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد و از این لحاظ شایان اهمیت است.

معافیان خاطرنشان کرد: امروز رویکرد حرفه ای در حوزه گردشگری بر پذیرایی از گردشگران استوار است و میزبانی محلی توسط مردم مسئله ای جداگانه است.

این کاندیدای شهرداری شیراز همچنین عنوان کرد: خدمات شهرداری فصلی نیست و پایانی ندارد؛ از همین رو افزایش روند توسعه فعالیت‌های عمرانی در چارچوب مصوب اهمیت دارد.

حیدر اسکندرپور دیگر کاندیدای تصدی مقام شهرداری شیراز هم، در جلسه بررسی برنامه‌های کلان شهرداری شیراز بر نقش شهرداری در حوزه فرهنگی اجتماعی تأکید کرد و گفت: برنامه های استراتژیک باید مبنای عملکرد برنامه های شهرداری قرار گیرد.

وی توجه به اجتماع، اقتصاد و محیط را در زمینه توسعه پایدار، محوری خواند و بر لزوم توسعه و ایجاد شهر سبز پایدار و دوری از برنامه‌های سخت‌افزاری و بتن محور تاکید کرد.

اسکندرپور فراهم کردن زیرساخت‌های شهر هوشمند را ضروری دانست.

وی نخستین چالش شهرداری جدید را جبران  بدهی‌های شهرداری عنوان کرد و بر تغییر منابع تامین بودجه اشاره کرد.

این کاندیدای تصدی مقام شهرداری شیراز توسعه اقتصادی، فرهنگی و گردشگری را با تغییر نگاه و همچنین ایجاد تسهیلات ممکن دانست.

وی در خاتمه تراکم فروشی و گرایش به جریمه را از خطاهای مهم و استراتژیک در حوزه شهرسازی عنوان کرد.

محمدرضا نامورچی آخرین کاندیدایی بود که به منظور  تشریح و ارائه برنامه های خود در صحن علنی شورای شهر حاضر شد.

وی اذعان داشت: نباید قائم به شخص بود. در کلانشهرهای دنیا سیاست و برنامه ها بیش از اشخاص مدنظر است.

نامورچی برنامه های خود را در هشت سرفصل اعتقاد به مباحث فرهنگی، توجه ویژه به مسائل زیست محیطی، توجه ویژه به درآمد پایدار، بهبود ساختار سازمانی و روان‌سازی در ارائه خدمات و سلامت اداری، ارایه راه حل‌های تأمین منابع پایدار، توجه به ادامه پروژه های ضروری و اولویت بخشی به فرهنگ ترافیکی و توسعه حمل و نقل عمومی ارائه کرد.

وی با اعلام اینکه خط قرمز شهردار آینده شیراز تکریم ارباب رجوع است، گفت: تمرکز قدرت موجب بروز فساد می شود و در این راستا باید گلوگاه‌های فساد را شناسایی کرد.

این کاندیدا در ادامه بیان داشت: با اعتماد سازی میان شورا و شهرداری، می‌توان دوباره اعتماد مردم را به شهرداری جلب کرد و در این راستا باید از بوروکراسی اداری پرهیز کرد.

علی ناصری، سخنگوی شورای پنجم پس از اتمام جلسه بررسی، اعلام کرد: شورا تلاش می‌کند تا به دور از فشارهای بیرونی، موفق ترین گزینه را به عنوان شهردار شیراز معرفی کنند.

وی همچنین تأکید کرد انتخاب سرپرست به جای شهردار گزینه‌ای نامحتمل است.

مرحله دوم بررسی احراز تصدی مقام شهرداری شیراز روز شنبه با اعلام پنج کاندیدای نهایی آغاز می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.