سهراب مختاری اظهار داشت: در طرح کارورزی که تاکنون 30 هزار فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار و 190 واحد پذیرنده ثبت نام کرده اند، چنانچه کارفرما بعد از دوره کارورزی اقدام به جذب کارورز کند از دوسال پرداخت حق بیمه معاف است.
وی با بیان این که سهمیه فارس در طرح کارورزی 7560 فارغ التحصیل بیکار است، افزود: البته چنان چه کارفرما از طریق دفاتر کاریابی اقدام به جذب نیرو نماید تا یک سال از پرداخت حق بیمه معاف خواهد بود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اشتغالزایی، عزم فرادستگاهی می خواهد، گفت: دستگاه های اجرایی در این زمینه 227 وظیفه دارند که وظایف سازمان های صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان های تابعه وزارت نفت بیشتر از سایر دستگاههاست. مختاری بیان داشت: در راستای وظایف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، تفاهم نامه های چند جانبه ای برای احیای مشاغل سنتی منعقد شده که از آن جمله احیای فرش دستباف است و در این راستا 122 روستای مستعد با 10 هزار متقاضی بافت فرش شناسایی شده است.
وی با بیان این که دهکده ایجاد مشاغل روستایی در فارس کلید خورده، افزود: برای اجرای این طرح در هر روستا، دهکده ای مبتنی بر پتانسیل های اقتصادی و مشاغلی که می تواند بر اساس این پتانسیل ها شکل بگیرد، ایجاد می شود و اولین دهکده هم در روستای سیدان مرودشت چندی پیش بهره برداری شد.
مختاری همچنین از برگزاری جشن روستای بدون بیکار در روستای چهل چشمه در آخر این هفته خبر داد و گفت: برای 190 روستایی در چهل چشمه از طریق مشاغل سنتی، اشتغال ایجاد شده است.
این مسئول به سهمیه اجرای طرح روستا تعاون در 150 روستای فارس اشاره کرد و افزود: از هزار روستا تعاون کشور، 150 روستا سهم فارس شده است.
وی با اشاره به این که 46 روستای هدف گردشگری شناسایی شده است، ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا در قالب طرح تکنا، طرح های شتاب دهنده اقتصاد و استارت آپ ها را به روستاها ببریم.

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 714277
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.