الماس جشن نیلوفر با اشاره به تصفیه مجدد روغن موتورهای سوخته، افزود: این عملیات به شکل استاندارد و غیراستاندارد انجام میشود که باید گفت 60 درصد روغن موتورهای سوخته در کشور به شکل غیراستاندارد تصفیه میشود.

وی اضافه کرد: روغن موتورهای تعویضی از خودروهای سواری یا کامیونهای سبک و سنگین توسط خودروهای بنز خاور یا نیسان مجهز به تانکر از دستگاهها و یا واحدهای صنفی تعویض روغنی جمع آوری شده و هریک در انبار خود تخلیه شده و با تریلیهای مجهز به تانکر مخصوص به سمت کارخانههای تصفیه دوم ارسال می شود که پس از تصفیه مجددا به بازار عرضه میگردد.

وی با اشاره به اینکه 5 تا 6 ماده افزودنی به روغنهای تعویضی برای تصفیه افزوده می شود، اظهار داشت: برخی سودجویان از اضافه کردن این مواد افزودنی در پروسه تصفیه روغن موتور خودداری می کنند و روغن موتور تعویضی غیراستاندارد را به مشتریان عرضه می کنند. همچنین این افراد سودجو با افزودن ماده چلتون درجه 3 به روغن موتور تعویضی که از رده خارج است، منجر به خسارت به انجین خودرو می شوند چرا که چسبناک بودن این ماده باعث میشود روغن به نقاط مختلف خودرو نرسد و موتور خودرو بسوزد.

جشن نیلوفر بیان داشت: این سودجویان با عرضه روغن موتور تعویضی در قوطیهای روغن موتورهای مرغوب، این اقلام را به قیمت روغن موتور مرغوب به مردم و مشتریان عرضه میکنند که البته تعداد این واحدهای تعویض روغنی متقلب محدود بوده و از 500 واحد تعویض روغنی، 10 تا 15 واحد اقدام به عرضه روغن موتور تصفیه شده در قوطیهای روغن موتور مرغوب میکنند. وی گفت: این اقدام آنها با هدف کسب سود بیشتر برای جبران اجاره بهای سنگین مغازه صورت می گیرد.

رئیس اتحادیه صنف پنجرگیری و تعویض روغن شیراز با اشاره به اینکه در شیراز تنها یک کارخانه تصفیه روغن موتور در شهرک صنعتی فعالیت میکند، افزود: 90 درصد روغن موتورهای سوخته در کارخانجات تهران تصفیه می شود.جشن نیلوفر با بیان اینکه روغن موتورهای تصفیه دوم به مراتب دارای قیمتی کمتر از روغن موتور تصفیه اول است، گفت: هر لیتر روغن موتور تصفیه شده بین 3 هزار تا 4 هزار تومان عرضه می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 713300
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.