حمید باشی روزچهارشنبه درگفت وگو با ایرنا، افزود: اعضای این تیم 2نفری از دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد رشته الکترونیک هستند که سال گذشته وارد مرکز رشد و فناوری دشتستان شدند و طرح آنها بررسی پذیرش شد.
وی اضافه کرد: کار این دستگاه، تست استاندارد کویل انواع خودرو است که برای اولین بار در کشور تولید شده است.
باشی گفت: این دستگاه دارای امکانات و کارکردهای بیشتری نسبت به نمونه خارجی است و قیمت تمام شده آن چند برابر از نمونه خارجی پایین تر است که توان رقابت را برای محصول ایجاد می کند.
وی بیان کرد: این محصول در مرکز رشد علم و فناوری تایید شده و به مرحله تجاری سازی رسیده است و یک نمونه از محصول نیز هم اکنون به یک شرکت همکار استاندارد فروخته شده است.
رئیس مرکز رشد علم و فناوری دشتستان گفت: هم اکنون 13 واحد فناوری در واحد رشد فناور دشتستان در حوزه های برق، الکترونیک، عمران، کامپیوتر و مکانیک و فناور اطلاعات مستقر هستند.
وی، خدمات ارائه شده در این مرکز را پرداخت تسیهلات بدون بهره تا سقف 500 میلیون ریال، مشاوره های تخصصی، بازاریابی، خدمات اینترنتی و مستمر به واحدهای فناور عنوان کرد.
یکی از اعضای تیم 2 نفری مخترع و تولید کننده دستگاه تست خودکار کویل خودرو در دشتستان گفت: با توجه به نقش اساسی کویل در سیستم احتراق خودرو، عملکرد صحیح این قطعه و استاندارد بودن آن باعث بهبود مصرف سوخت در خودرو می شود.
سید جواد حسینی اظهار داشت: دستگاه تست استاندارد کویل تولیدی ما قادر به اندازه گیری 11 پارامتر اساسی کویل خودرو و اطلاعات خروجی این دستگاه قابل استناد برای سازمان استاندارد و شرکت های خودروسازی است.
وی اضافه کرد: ساخت این دستگاه که نمونه داخلی ندارد یک سال بطول انجامید.
حسینی ادامه داد: نمونه خارجی این دستگاه قادر به اندازه گیری همه مشخصات کویل نیست و قیمت آن نیز 2 میلیارد و 200میلیون ریال است در صورتی که قیمت دستگاه ساخت تیم ما با پارامترهای بیشتر و امکانات بهتر نزدیک به 400 میلیون ریال است.
حسینی افزود: تمام سخت افزارها ونرم افزارهای تولیدی این دستگاه توسط خودمان تولید و بومی سازی شده است.
عضو دیگر تیم سازنده این دستگاه گفت: با توجه به اینکه کنون خودروسازان این دستگاه را وارد می کنند ما از آنها تقاضا داریم که در تولید و فروش این دستگاه کمک کنند و ما را مورد حمایت قرار دهند.
محمدرضا صمصامی افزود: امیدوارمی با تولید این دستگاه تواسنته باشیم گامی اساسی در رشد تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور برداریم .
شهرستان دشتستان با مرکزیت شهر برازجان 250 هزار نفر جمعیت دارد.
7213/6043**
خبرنگار: سیده حلیمه حسینی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.