به گزارش ایرنا سید محمد علی افشانی، پنجشنبه در آیین افتتاح طرح های صدا و سیمای فارس در شیراز افزود: فارس نیز به عنوان یک استان بسیار مهم مقصد تمام گردشگران است به نحوی که در سه ماه نخست سال 96 شاهد حضور 200 هزار گردشگر خارجی در این استان بودیم که نسبت به مدت مشابه سال 95 بیانگر 33 درصد افزایش است.
وی، گردشگری را عامل ایجاد اشتغال با هزینه اندک دانست و اظهار داشت: استان فارس نیز با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های موجود در آن، در این زمینه بی نظیر است و برای اینکه بتوانیم از این بازار گسترده صنعت گردشگری سهمی مناسب و در خور داشته باشیم باید بر روی گردشگری به شکل ویژه کار کنیم.
استاندار فارس افزود: بر اساس آمارهای جهانی، به ازای هر یک میلیون گردشگر یک و نیم میلیارد دلار درآمد حاصل می شود و در کشور ما برای سال 1404 پیش بینی شده که 20 میلیون گردشگر به ایران سفر کنند در حالی که آمار امروز کشورمان 25 درصد رقم اعلام شده است و زمان زیادی هم پیش رو نداریم.

**شبکه گردشگری با مرکزیت فارس راه اندازی شود
افشانی، همچنین خواستار راه اندازی شبکه تلویزیونی گردشگری با مرکزیت استان فارس شد و گفت: راه اندازی این شبکه کمک بسیاری به معرفی ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری کشور و فارس خواهد کرد.
وی ادامه داد: راه اندازی چنین شبکه ای با توجه به جایگاه صنعت گردشگری یک ضرورت است و در این زمینه هر کمکی که لازم باشد انجام خواهیم داد.

**فارس، یکی از پایه های اصلی تمدنی ایران و جهان است
استاندار فارس، این استان را یکی از پایه های اصلی تمدنی ایران و جهان دانست و افزود: شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) و استان فارس که بی شک به لحاظ ادبی اولین استان کشور و کم نظیر در جهان است، مکانی است که آرامگاه 2 تن از چهره های درخشان ادبی جهان یعنی حافظ و سعدی در آن واقع شده است.
افشانی بیان کرد: هر کدام از بناهای تاریخی، ادبی و مذهبی موجود در این استان از تخت جمشید و پاسارگاد گرفته تا آرامگاه های حافظ و سعدی و حرم مطهر شاهچراغ (ع)، همه از بناهای بی نظیر در کشور هستند و در کمتر نقطه ای از جهان یافت می شود که در شهری این همه مجموعه های تاریخی، ادبی و مذهبی به صورت یکجا وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: وجود چنین آثار و بناهای فاخری تنها خاص شهر شیراز نیست بلکه در اکثر شهرهای این استان چنین بناهای تاریخی وجود دارد.
افشانی ادامه داد: این استان همچنین دومین تولید کننده محصولات کشاورزی با حدود 10 میلیون تن در سال است و علاوه بر این در فارس بیش از 39 نوع ماده معدنی بعضا بی نظیر و کم نظیر وجود دارد که برخی از آنها به بهره برداری رسیده است.
استاندار فارس گفت: در حوزه صنعت نیز استان فارس از دیرباز مرکز الکترونیک کشور بوده و اولین صنایع پالایشی و پتروشیمی در این استان شکل گرفته است.

** نقش اصلی رسانه، تعلیم و تربیت انسانهاست
افشانی، در بخش دیگری از مطالب خود نقش اصلی رسانه را تعلیم و تربیت انسان ها به معنای چگونه زیستن و زندگی کردن دانست و گفت: رسانه نقش بسیار بارزی در تمام امور زندگی انسان ها و حتی در زمینه تولید، اشتغال و سرمایه گذاری ایفا می کند.
وی ادامه داد: نقش اصلی رسانه تعلیم و تربیت انسانهاست که چگونه در زندگی فردی و اجتماعی با هم زندگی و رفتار کنند.
استاندار فارس افزود: امروز عصر رسانه نیست، عصر رقابت رسانه هاست و رسانه ای موفق تر است که محتوای تولیدات آن دقیق تر و صحیح تر باشد.
او گفت: آنچه در دریافت اطلاعات و اخبار برای مردم دارای اهمیت بسیار است، صحت و سرعت به عنوان 2 اصل اساسی است و اصولا مخاطبان به دنبال این هستند که اخبار را به شکل کاملا صحیح و در کمترین زمان ممکن دریافت کنند.
وی بیان کرد: رسانه ملی در صورتی می تواند در عرصه اطلاع رسانی دست بالا را داشته باشد و موفق تر عمل کند که اطلاعات و اخبار را صحیح تر و سریعتر در اختیار مردم قرار دهد.
استاندار فارس افزود: ظرف چند سال اخیر، چند صد روستای این استان به شبکه جهانی اینترنت متصل شدند و امروز اطلاعات و اخبار از طریق اینترنت در اختیار مردم قرار می گیرد که اینها نیز یک رقیب برای صدا و سیما محسوب می شوند و بنابراین نقش اصلی صدا و سیما این است که به چه شیوه ای عمل کند تا مردم اطلاعاتشان را از این مجموعه دریافت کنند.
افشانی گفت: رسانه هویت ساز است و ما نیز باید به فرزندان خود بیاموزیم که دارای هویت تاریخی عظیمی هستند و ریشه در خاک کهن این سرزمین دارند، کهن سرزمینی که از دیرباز مهد تمدن بوده و بشریت از این سرزمین بسیاری از مطالب را از جمله حکمرانی خوب را آموخته است.
وی ادامه داد: باید به فرزندانمان بیاموزیم که هویت دینی شان باید متاثر از امام زادگانی باشد که بی واسطه به ائمه اطهار متصل هستند و بی شک اگر هویت دینی و ملی مان را به خوبی برای جوانان تشریح کنیم آنها راه را گم نخواهند کرد و به دیار دیگر دل نخواهند بست.
در این آیین 157 طرح صدا و سیمای مرکز فارس شامل، 119 طرح فنی، 11 طرح تولید سیما، چهار طرح تولید صدا، 18 طرح تولید موسیقی و پنج طرح حوزه پشتیبانی با اعتباری بیش از 311 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.