گودرزی گفت: این طرح برای اولین بار در فارس اجرا می شود و قرار است از پتانسیل و توانمندی های جامعه هدف و سازمان های مردم نهاد برای توانمند سازی معلولان ضایعه نخاعی استفاده شود.
وی افزود: هدف ما این است که توانایی فرد دچار آسیب نخاعی را چه در زمینه حرکتی و چه عملکردی به حداکثر برسانیم و با اجرای این طرح سلامت جسمی و روانی این افراد را ارتقا دهیم.
گودرزی یادآور شد: در این خصوص معلولان ضایعه نخاعی را به سمتی می بریم که یک زندگی مستقل تر و شاد تر داشته باشند و از انزوا و خانه نشینی خارج شوند.
این مسئول بهزیستی فارس گفت: در طرح توانمند سازی معلولان ضایعه نخاعی سلامت، آموزش، معیشت و حضور آنها در اجتماع مدنظر قرار گرفته شده و علاوه بر این خدمات از مراقبت پزشکی، توانبخشی در منزل، مناسب سازی منزل، وسایل و تجهیزات کمکی هم برخوردار می شوند.
گودرزی افزود: با توجه به وضعیت موجود ما سعی داریم معلولان ضایعه نخاعی را در برنامه های اجتماعی، فرهنگی، هنری، ورزشی و اوقات فراغت مشارکت دهیم و این برنامه را برای بیش از یک هزار و 500 نفر انجام دهیم.
وی گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار و 450 معلول ضایعه نخاعی در فارس به سر می برند و هدف ما این است که آنها را از خانه بیرون بیاوریم و از انزوا خارج کنیم تا علاوه بر حفظ سلامت جسمی به ارتقای سلامت روانی آن ها نیز کمک نماییم.
معاون توانبخشی بهزیستی فارس عنوان کرد: طرح توانمند سازی در مرحله اول قرار است برای معلولان ضایعه نخاعی انجام شود و در فازهای بعدی این طرح برای سالمندان استان نیز اجرا می گردد تا زندگی این افراد نیز با همکاری مددکاران و روانشناسان رنگ و بوی تازه ای به خود بگیرد.
گودرزی گفت: متاسفانه برخی خانواده ها توجه چندانی به سالمندان خود نمی کنند و برخی در انزوا قرار دارند که با اجرای طرح های مختلف و شرکت در مراکز روزانه می توان زمینه پویایی آن ها را بیش از پیش فراهم کرد.

 

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 710720
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.