به گزارش ایرنا یدالله رحمانی، سه شنبه در جلسه کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان فارس در شیراز افزود: نخستین تقاضای متقاضیان خارجی سرمایه گذاری در استان، ارائه طرح توجیهی بسته ها و فرصت های سرمایه گذاری دستگاه های اجرایی و اقتصادی است، بنابراین تهیه این طرح ها می تواند روند جلب و جذب سرمایه گذاران، پذیرش و اجرای این طرح ها را شتاب بخشد.
وی ادامه داد: سال گذشته 83 طرح بزرگ سرمایه گذاری استان که از شرایط و آمادگی لازم برای جذب منابع مالی خارجی برخوردارند و اغلب آنها دارای طرح توجیهی هستند شناسایی و معرفی شدند.
رحمانی اظهار کرد: ضروری است که برای تمام بسته های سرمایه گذاری تهیه شده در این استان طرح توجیهی تهیه شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس افزود: سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی همانند موتور محرکه تولید، اشتغال و توسعه اقتصادی استان عمل می کند و می تواند تمام شاخص های کلان این استان را تحت تاثیر قرار دهد.
وی ادامه داد: بر اساس ابلاغیه سازمان سرمایه گذاری خارجی ایران، 555 میلیون دلار سهمیه برای جذب سرمایه گذاری خارجی برای استان فارس در سال جاری در نظر گرفته شده که با برنامه ریزی مناسب و تهیه طرح های مورد درخواست، امکان جذب چندین برابری سهمیه ابلاغی هم وجود دارد.
رحمانی اضافه کرد: اداره های کل استان در برنامه ریزی های خود برای جلب و جذب سرمایه گذاری، ضمن بیان اهداف کیفی، نسبت به ارائه برنامه ها به شکل کمی نیز اقدام کنند تا شرایط برای بررسی و هدف گذاری آنها فراهم شود.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.