در این گفت و گو آمده است: تا برگزاری مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران کمتر از یکماه باقی مانده است و این روزها گمانه زنی های متعددی در خصوص ماندن یا تغییر در کابینه فعلی دولت یازدهم مطرح می شود .
تا برگزاری مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران کمتر از یکماه باقی مانده است و این روزها گمانه زنی های متعددی در خصوص ماندن یا تغییر در کابینه فعلی دولت یازدهم مطرح می شود .
بسیاری از صاحب نظران به ادامه ماموریت تعدادی از وزرای فعلی در دولت دوازدهم معتقد بوده و برخی نیز بر این باورند که توفیق دولت دوازدهم و تحقق برنامه ها و شعارهای رییس جمهور به پیاده شدن برخی از وزرای فعلی از قطار دولت منوط است.
به موازات اظهار نظرها و گمانه زنی های مطروحه در فضای سیاسی و رسانه ای کشور ، موضوع تغییر در مدیریت اجرایی استان ایلام نیز به بحث جدی این روزهای فضای مجازی و حقیقی استان مبدل شده است، برخی از سیاسیون معتقدند که مدیریت اجرایی استان در پیگیری و اجرای پروژه های بزرگی نظیر سامانه گرمسیری و توسعه مناطق گازی استان خوب عمل کرده اند .
این در حالیست که برخی دیگر از چهره های سیاسی نزدیک به دولت ، اجرای دو پروژه یاد شده را طرح های ملی می دانند که مدیریت اجرایی استان هیچ نقشی در اجرایی شدن آن ندارند.
این عده بر این باورند لازمه تحقق شعارهای دولت دوازدهم و توسعه وپیشرفت همه جانبه استان وجود مولفه های مهمی مثل همراهی مدیران با دولت و کارآمدی آنان است .
بر همین اساس یکی از مباحث داغ این روزها تشکیل کابینه دوازدهم و تغییرات در ترکیب استانداران و مدیران است، یکی از شعارهای رئیس جمهور در دوران تبلیغات انتخاباتی جوان کردن کابینه دوازدهم بود، به نظر می رسد برخی از وزرا، استانداران و مدیران از قطار دولت پیاده شوند به همین منظور خبرنگار ما در راستای تغییرات مورد بحث با دکتر جواد شرفخانی ، تحلیلگر مسائل سیاسی، دبیر حزب مردم سالاری و سخنگوی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان و از اعضای موثر ستاد دکتر روحانی به گفت و گو پرداخت.
سخنگوی ستاد اصلاح طلبان دکتر روحانی در استان ایلام در خصوص تغییرات احتمالی در کابینه دوازدهم گفت: در حال حاضر دکتر روحانی مشغول بررسی و ارزیابی وزرا می باشد و خبرها حاکی از آن است که برخی از وزرا حتما تغییر می کنند.
شرفخانی بیان داشت: در بحث تغییر دو نگاه وجود دارد یکی از آنها نگاهی است که مبنای ارزیابی را میزان همراهی سیاسی و گفتمان وزرا و مسئولین با رئیس جمهور قرار می دهد و نگاه دیگر نیز کارآمدی را مبنای ارزیابی می داند.
وی افزود: به نظر می رسد با نگاه دوم است که برخی از وزرایی که از لحاظ سیاسی همراه رئیس جمهور بوده اما ناکارآمد بوده اند مانند وزیر کار و یا وزیر صنعت، معدن، تجارت که در فهرست تغییر قرار گرفته اند.
این فعال سیاسی ادامه داد: بنابراین به موازات کاری که رئیس جمهور و مجموعه اصلاح طلبان مرکز در حال انجام آن هستند، این روزها به تدریج در استان ایلام هم فضا برای ارزیابی مدیران عالی استان فراهم می شود که در این زمینه برخی دوستان اصلاح طلب ضمن اشاره به مجموعه اقداماتی که در استان در این چهار سال انجام گرفته مانند سامانه گرمسیری و پروژه نفت آذر، معتقدند که مدیریت عالی استان به کار خود ادامه دهد.
شرفخانی به نظر انتقادی برخی دیگر از اعضای شورای اصلاح طلبان اشاره کرده که معتقدند: مسئولان بایستی در فرصت و ظرفیت بی نظیر اربعین حسینی (ع)برای احداث به موقع بزرگراه که می تواند بعنوان یک مسیر ترانزیتی استان را از این بن بست جغرافیایی خارج سازد استفاده کنند.
این تحلیلگر مسائل سیاسی در خصوص عملکرد فرمانداران به خبرنگار ما گفت: برخی از مردم شریف استان ایلام از عملکرد فرمانداران نیز گله مند هستند.
دبیر حزب مردمسالاری استان بیان داشت: تعدادی از فرمانداران دانشجوی مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند و هفته ای دو سه روز در محل کار حضور ندارند و اگر دقت لازم صورت می گرفت این افراد نباید در طول دوران دانشجویی مسئولیتی به آنها واگذار می شد.
شرفخانی گفت: تلاش های استاندار محترم در خصوص مسائل فرهنگی و موضع گیری های سیاسی ایشان قابل تقدیر است و امیدوارم در دولت دوازدهم در مسئولیت های بالاتری، از پتانسیل های تخصصی ایشان استفاده گردد.
شرفخانی پاسخ به سوالات دیگر و ارائه گزارش مبسوط در خصوص ارزیابی و سنجش مدیران در خصوص جذب اعتبارات عمرانی، بخش سلامت، فرصت های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران، استفاده از جوانان و زنان حامی و همسو با دولت، کاهش درآمد سرانه مردم استان و پایین آمدن قدرت خرید مردم؛ اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی ... و آخرین تغییرات مدیریتی را به چند روز آینده موکول کرد.
منبع: تابناک ایلام
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.