استاندار کردستان گفت: تفسیر قانون در جهت افزایش و رونق تولید و اشتغال از مباحث مهم و مورد نیاز برای توسعه و رشد استان است.

به گزارش ایلنا، عبدالمحمد زاهدی در جلسه گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با محوریت معدن با بیان این مطلب افزود: با توجه به تاکیدات‌مقام معظم رهبری برای رونق تولید و اشتغال مدیران دولتی و بخش خصوصی باید با همکاری متقابل زمینه اجرای امور را تسهیل کنند.

وی قانون فعلی را تاحدود زیادی برطرف کننده مشکلات سد راه فعالان بخش معدن ارزیابی کرد و افزود: اگر می‌خواهیم مشکل اشتغال و تولید حل شود حتما باید بخش خصوصی را تقویت و از ظرفیت قانون برای تسهیل امورات آنها استفاده کرد.

زاهدی آماده سازی بسترها و ایجاد زیرساخت های اساسی و مورد نیاز را وظیفه دولت دانست و ادامه داد: همه مدیران تلاش کنند که به هرنحو ممکن مشکلات بخش خصوصی و سرمایه گذاران را برطرف کنند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه با اقدام دولت تدبیر وامید حدود ۴۰ درصد پهنه استان در دست مطالعات ژئوفیزیک هوایی است، گفت: سال گذشته هشت هزار و۵۰۰ کیلومتر مربع و در سال‌جاری نیز چهار هزار و۲۰۰ کیلومتر مربع در دست مطالعه قرار گرفته است.

زاهدی اضافه کرد: این مطالعات برای کردستان در مسیر توسعه یک سرمایه گذاری ارزشمند در بخش معدن به شمار می رود.

وی آموزش را یکی از نیازهای مبرم و اساسی فعالان بخش صنعت ومعدن دانست و گفت: فعالان بخش معدن برای آشنایی با قانون و رفع موانع بروکراسی در کمترین زمان نیاز به آموزش دارند و همه دستگاه‌ها در این راستا همکاری لازم را خواهند داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.