سرپرست اداره دانش آموزی و پیش دبستانی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، دوشنبه در حاشبه برگزاری این المپیاد در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این المپیاد در چهار منطقه شمال، جنوب، شرق و غرب این استان برگزار می شود و در نهایت تیم های منتخب در مرکز استان با یکدیگر رقابت خواهند کرد و تیم برگزیده به مسابقات کشوری اعزام می شود.
فاطمه جلیلی افزود: 60 دانش آموز دختر و پسری که در این المپیاد شرکت کرده اند در گروه های 14 نفری با یکدیگر رقابت می کنند.
وی، در مورد نحوه شرکت دانش آموزان در این المپیاد گفت: دانش آموزانی که عضو کانون های دانش آموزی مدارس هستند، متناسب با استعداد و علاقه ای که دارند از طریق این کانون ها، آموزش های امدادی را فرا می گیرند و در المپیاد ' دانش آموزان آماده در روزهای سخت' شرکت می کنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کازرون هم بیان کرد: 60 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه شهرستان های
ممسنی، رستم، فراشبند و کازرون در قالب 2 گروه پسران و دختران در این المپیاد حضور دارند و برگزیدگان این مرحله برای
شرکت در مرحله استانی معرفی خواهند شد.
کاظم عباسی بیان کرد: این المپیاد را آموزش و پرورش شهرستان کازرون با همکاری جمعیت هلال احمر این شهرستان در یکی از تفرجگاه های حاشیه امامزاده سید حسین (ع) کازرون برپا کرده و در روز نخست آن (دوشنبه) دانش آموزان دختر با یکدیگر رقابت می کنند و فردا (سه شنبه) دانش آموزان پسر با هم مسابقه خواهند داد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کازرون هم اظهار کرد: این المپیاد با هدف بالابردن سطح ظرفیت خود امدادی دانش آموزان در مدارس و اینکه هر خانواده دارای یک امدادگر باشد، برگزار شده است.
عزیزالله خاکسار افزود: در پنجمین المپیاد مهارت های امدادی دادرس هلال احمر، دانش آموزان در رشته های پرپایی چادر امدادی، آتل بندی، حمل مصدوم و نحوه احیای قلبی بیمار تا رسیدن کمک های امدادی، با هم رقابت می کنند.
او گفت: با توجه به موقعیت کشور و استان فارس به لحاظ وقوع حوادث پیش بینی نشده، ضروری است دانش آموزان در سن نوجوانی و از طریق مدارس با آموزش های امدادی آشنا شوند.
7372 /6118
خبرنگار: ناصر درخشنده ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.