وی اظهار داشت: متاسفانه از ابتدای امسال تا کنون حتی یک ریال اعتبار عمرانی که اعتبارات طرح های آبرسانی را نیز شامل میشود به خزانه استان واریز نشده و همین معضل باعث پا پس کشیدن پیمانکاران طرح های آبرسانی به روستاهای استان و فسخ قرارداد آن ها شده است.
این مسئول تصریح کرد: پیمانکاران در صورت تامین پول گازوئیل ماشین آلات حمل تانکر حاضرند همچنان به آبرسانی به روستاها ادامه دهند اما مشکل آن جاست که خزانه حتی پول تامین گازوئیل این ادوات را هم ندارد.
وی با اشاره به این که به 760 روستای فارس با تانکر آبرسانی می شود، اظهار داشت: کل مبلغ قرارداد پیمانکاران آبرسان فارس 3 میلیارد تومان است که نتوانسته ایم این مبلغ را به دلیل عدم واریز وجوه به حساب خزانه تامین کنیم.
وی اظهارداشت: هم اکنون آبرسانی به بسیاری از روستاها و مناطق عشایری فارس متوقف شده که این وضعیت با توجه به گرمای شدید هوا، روستائیان و عشایر را دچار معضل شدیدی کرده و پیش بینی می شود اگر فکری به حال این وضعیت نشود بروز بحران شدید اجتماعی در فارس دور از ذهن نیست.
این مقام آگاه اضافه کرد: در حال حاضر مقامات مسئول در حال رایزنی برای اعطای اسناد خزانه به آن دسته از پیمانکاران واجد شرایط هستند تا چنان چه امکان داشته باشد طلب پیمانکاران از محل اسناد خزانه تامین شود که البته این امر
زمان بر است.
وی یادآور شد: خزانه فارس کاملاً خالی است و حتی پولی برای پرداخت حقوق کارکنان رسمی و پیمانی وجود ندارد.
این مسئول با بیان این که کمیته تخصیص اعتبارات قرار است این هفته در تهران تشکیل جلسه دهد، افزود: این مساله یک مشکل کشوری است و وضعیت همه استان های کشور مشابه فارس است.
وی یادآور شد: در روزهای 24 یا 25 هر ماه، حقوق کارمندان فارس به حساب خزانه واریز میشود اما حالا یک هفته از زمان مذکور گذشته و پولی واریز نشده است و معلوم هم نیست چه زمانی حقوق کارمندان پرداخت شود.
به گفته این مسئول، به جز حقوق کارمندان دولت در فارس که به صورت متمرکز حقوق خود را دریافت می کنند، ماهیانه 24 میلیارد تومان اعتبار خرج کارمندان فارس که به صورت استانی حقوق دریافت می کنند، می گردد.

 

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 707823
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.