به گزارش دریافتی شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس در این همایش که جمعه برگزار شد، مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت:اگر علوم انسانی ما جایگاه کاربردی پیدا کند و به مدل های آن توجه شود، بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.
حمیدرضا آذری افزود:‌توجه دانش آموزان به نقش کاربردی علوم انسانی در رشته های مختلف و بویژه در جامعه از اهداف مهم این همایش است.
وی با تاکید بر اهمیت علوم انسانی در ارتقا و توسعه جوامع افزود: هیچ جامعه ای بدون توسعه علوم انسانی به اهداف مورد نظر خود دست نمی یابد.
رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز نیز به عنوان میزبان این همایش کشوری گفت: برگزاری این همایش نخستین گام مشترک و مستقیم بین دانشگاه و آموزش و پرورش است و دانشگاه باید با حساسیت بیشتری به آموزش و پرورش نگاه کند.
فرهاد اسماعیلی افزود: محصولات آموزش و پرورش در قالب دانشجو به دانشگاه راه پیدا می کنند ، بر همین اساس دانشگاه باید نگاه فعالانه تری به آموزش و پرورش داشته باشد.
وی بیان کرد: فعالیت ها و تصمیمات دولت تدبیر و امید از آغاز به کار بر پایه پژوهش و علم بنا گذاشته شده است و بر همین اساس آموزش و پرورش نیز بر آن است تا مسائل و مشکلات خود را در تعامل با دانشگاه حل کند.
اسماعیلی گفت:‌ با توجه به رشته های تخصصی موجود در آموزش و پرورش ، این همایش گامی برای ایجاد ارتباط بین رشته های مختلف علوم انسانی است.
به این همایش 600 مقاله علمی ارسال شد که در موضوعات مختلف شامل ادبیات ، الهیات ، تاریخ ،زبان شناسی، تعلیم و تربیت ، فلسفه و دین بود و از این مجموع 60 مقاله برای ارائه در روز همایش انتخاب شد.
دریافت خبر:‌فاطمه هاشمی نیک ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
3002/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.