به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، علیرضا مسعودی جم افزود:
پس از دریافت گزارش های مردمی، مبنی بر وجود کوره های زغالی در محدوده جنگلی روستای دره مار در اطراف ممسنی
گروهی از یگان حفاظت اداره کل و اداره منابع طبیعی این شهرستان به مکان یاد شده اعزام شدند.
او گفت: ماموران در مکان مورد نظر پی بردند که فردی متخلف به همراه یک نفر از همدستان خود، در محدوده جنگلی روستای دره مار با احداث کوره های زغالی به طور شبانه اقدام به قطع درختان بلوط و تبدیل آنها به زغال می کند.
جم ادامه داد: با بررسی هایی که به عمل آمد مشخص شد، فرد دستگیر شده تهیه زغال از درختان کهن سال بلوط را به عنوان شغل خود برگزیده و او پیشتر نیز دارای پرونده های متعددی در زمینه تخریب منابع طبیعی در مراجع قضایی است.
وی بیان کرد: در ارتباط با این کوره ها با هماهنگی دادستان شهرستان ممسنی و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان تعدادی متخلف دستگیر شدند اما 2 نفر از آنها به عنوان عاملان اصلی این تخلف زیست محیطی، بازداشت و برای ادامه مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.
مسعودی ادامه داد: در این عملیات حدود 400 کیلوگرم زغال کشف و تعدادی‌ آلات و اسباب جرم به همراه ساختمان مورد نظر نیز توقیف شد.
وی، ضمن هشدار جدی به متخلفان و قاچاقچیان زغال گفت: در برخورد با سودجویان و کسانی که برای تهیه زغال با قطع درختان جنگلی اقدام به تخریب عرصه های جنگلی می کنند قاطعانه برخورد می شود و اشد مجازات از سوی مراجع قضایی در انتظار آنان است.
جم، حفاظت از منابع طبیعی را وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت: شماره تلفن 1504 یگان امداد جنگل و مرتع به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی و رسیدگی به گزارش های مردمی در زمینه هر گونه تخلف در عرصه های منابع طبیعی است.
شهرستان ممسنی دارای 350هزار هکتار جنگل و مرتع است و بیشترین پوشش گیاهی آن شامل بلوط، ارژن، زالزالک، بادام کوهی، گیلاس وحشی، بنه، کُنار، کیکم و زبان گنجشک است.
شهرستان ممسنی به مرکزیت نورآباد در فاصله 158کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.
2027 /6118
دریافت خبر: سید احمد نجفی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.