سرهنگ موسی الرضا حیاتی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا تعداد کل آتش سوزی های صورت گرفته طی این مدت را 7 مورد عنوان و اظهار کرد: بیشترین اراضی ملی که در این استان دچار آتش سوزی شده مربوط به اسفراین است.
وی حیاتی با بیان اینکه بیشترین علل آتش سوزی اراضی ملی در این استان، دامداران محلی می باشند افزود: متاسفانه با آتش گرفتن اراضی ملی دامداران به خاطر ترس از عواقب این موضوع در اطلاع رسانی شرکت نمی کنند در صورتیکه با اطلاع رسانی سریع تر می توانیم به جلوگیری از حریق بیشتر کمک کنیم.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با اشاره به افزایش آتش سوزی اراضی ملی این استان گفت: از سویی مرتع از بعد پوشش گیاهی ضعیف است و از سویی امسال شاهد خشکسالی بیشتر نسبت به سال قبل هستیم.
حیاتی افزود: مردم می توانند هرگونه تعرض به طبیعت، تخریب و تصرف اراضی ملی و آتش سوزی جنگل ها و مراتع را در کوتاه ترین زمان به شماره تلفن 1504 (امداد جنگل و مرتع) اطلاع دهند.
منابع طبیعی استان خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار هکتار وسعت دارد که یک میلیون و 414 هزار هکتار آن مرتع و مابقی اراضی جنگلی و بیابانی است.
***
سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی این خبرگزاری به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای استان است.
نشانی صفحه اختصاصی ایرنای خراسان شمالی در اینستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنین مردم می توانند دیدگاه ها و پیشنهادهای خود را به نشانی https://t.me/irnaBOJ تگرام کنند.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.