به گزارش ایرنا سیدعلی نقی طبیب لقمانی که دوشنبه در کارگاه آموزشی منتخبین پنجمین دوره شوراهای روستاهای شهرستان کازرون سخن می گفت ادامه داد:‌آمار برگرفته از سرشماری سال 90 و 95 در روستاها نشانگرکاهش 25درصد جمعیت روستایی است همچنین کوچک شدن خانواده از چهار نفر به سه و چهاردهم نفر در جمعیت شهری را شاهد هستیم.
وی همچنین گفت:‌ اولویت کار اعضای منتخب شوراها رشد و تقویت نهاد شوراها است چون نهاد شوراها در قانون اساسی جمهوری اسلامی یک اصل اختصاصی دارد.
طبیب لقمانی افزود: هنر شما اعضای شورای اسلامی در این است که برای رضای خدا و بدون در نظر گرفتن منافع شخصی حل مشکلات مردم را در راس کار قرار دهید.
وی بیان کرد:‌مشکل روستاها و کلان شهرها حل نخواهد شد مگر اینکه اقتصاد و درآمد پایدار داشته باشند.
در این کارگاه آموزشی، شرکت کنندگان با حضور در جلسات توجیهی کارشناسان اعزامی از استانداری با وظائف شوراها وقوانین شوراها آشنا شدند .
در حاشیه این کارگاه آموزشی بخشداران شش بخش شهرستان کازرون در جلسه ای که با حضور مدیر کل دفتر امور روستایی و هشت تن از مدیران کل و معاونین آنها در فرمانداری برگزارشد مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را مطرح کردند.
در این جلسه سید حبیب هاشمی بخشدار کنارتخته با اشاره به وضعیت حدود 17 کیلومتر از محور پرترافیک استان بوشهر به سایر نقاط کشورکه در حوزه این بخشداری قرار گرفته است گفت: ماهانه شاهد تلفات جانی بسیاری در اثر تصادف در این محور هستیم. از بهمن ماه 95 تا 26 تیرماه امسال شاهد 219 تصادف در این محور بودیم که در بعضی از این تصادفات 90درصد تلفات جانی بوده است.
در همین جلسه بخشدار خشت گفت: در بخش خشت تمام روستاهای بالای 20 خانوار دارای گاز خانگی شدند و روستایی دراین بخش بدون گاز نیست.
خبرنگار:‌ناصر درخشنده ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
7372/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.