به گزارش دریافتی دوشنبه ایرنا از روابط عمومی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) آیت الله سید علی اصغر دستغیب در دیدار با مدیر کل حج و زیارت فارس و مدیران کاروان های حج تمتع افزود: این در حالی است که در مورد سفرهایی که به خارج از کشور و به ویژه به ترکیه و اروپا انجام می شود کسی معترض به این هزینه ها نیست و این پرسش مطرح نمی شود که چرا پول آن را به فقرا نمی دهید؟
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، گفت: کسانی که عشق به خداوند، کعبه، مسجد الحرام، مسجد النبی(ص) و قبرستان بقیع مظلوم دارند به خود اجازه نمی دهند این تصور برایشان واقع شود که از ترغیب و تشویق دیگران به انجام حج تمتع و عمره غافل شوند.
آیت الله دستغیب افزود: هیچ دلیلی نمی تواند ما را از این برنامه عظیم و سازنده منصرف سازد، چراکه حج یک دوره تربیتی متعالی و یک امر واجب الهی است که ترک آن جز در موارد ضروری نمی تواند مجاز باشد.
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در قسمت دیگری از سخنان خود به موضوع نحوه رفتار و برخورد دست اندرکان سفر حج با زائران اشاره کرد و گفت: گاهی ممکن است در جریان سفر نارضایتی هایی برای برخی حجاج پیش بیاید که از بعضی از این گلایه ها می توان پیشگیری کردو با استفاده ازتجارب متولیان پیشین و یاطرح های مشورتی، زمینه بهره مندی حداکثری حجاج از این سفر معنوی را فراهم آورد.
آیت الله دستغیب ادامه داد: با گروه های زائران به عنوان میهمانان خداوند باید از ضمیم دل پذیرایی کرد و مدیران و دست اندرکاران حج باید توجه داشته باشند که این همان امتحان الهی برای شرح صدر است از این رو باید با نهایت شکیبایی و بردباری با زائران رفتار کنند.
قائم مقام جامعه روحانیت شیراز بیان داشت: اخلاق در حج اصل عمده است و در نزد صاحب این مکتب باید بر مدار اخلاق پیش رفت، ضروری است با ایجاد زمینه لازم از نظر سخت افزاری تلاش شود تا حج حجاج به بهترین وجه انجام شود تا زائران احساس کنند یک وظیفه الهی را تام و تمام انجام داده اند.
آیت الله دستغیب به برخی از مسائلی که در ارتباط با سفر زائران خانه خدا مطرح می شود اشاره کرد و گفت: مسئولان سازمان حج و زیارت بنابر دغدغه هایی که هست تضمین های لازم را دریافت کرده اند اما دغدغه های حجاج باید با گفتار و رفتار مناسب برطرف شود تا آرامش خاطری برای آنها ایجاد شود و حج را در یک شرایط مناسب و آرام انجام دهند.
وی، در بخش دیگری از مطالب خود ارتباطی که بین سومین حرم اهل بیت (ع) با حرم های مقدس پیامبر اکرم (ص)، ائمه بقیع (ع) و اعتاب مقدسه عراق با عنوان طرح حرم تا حرم برقرار شده را ارزشمند دانست و گفت: باید از ظرفیت های سومین حرم اهل بیت (ع) برای تقویت این ارتباط بیشتر بهره گیریم و این مهم با همکاری، همفکری و همگامی کسانی که در ارتباط با مسائل حج و زیارت و اعتاب مقدسه فعالند، میسر است.
2027 /6118
دریافت خبر: سید احمد نجفی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.